Tecken på bipolär sjukdom – och hur du som närstående kan hjälpa29.3.2022 13:28:13 CEST | Pressmeddelande

En person som lider av bipolär sjukdom går igenom faser av mani och depression. Det innebär att man under period är mer upprymd, energifylld, ibland lättretlig och i behov av mindre sömn, vilket sedan följs av en period av sänkt sinnesstämning. Inför den internationella bipolärdagen den 30 mars, har Ellen Risto, legitimerad psykolog på Ahum, samlat sina tips på vad man själv kan göra om man har fått diagnosen bipolär sjukdom eller är närstående till någon som lider av diagnosen.

Förebyggande insatser kan bryta psykisk ohälsa på jobbet23.3.2022 09:07:33 CET | Pressmeddelande

Psykisk ohälsa är ett av de snabbast växande hoten mot folkhälsan i Sverige och antalet sjukskrivningar fortsätter att öka. Hårdast drabbade är kvinnor, där risken för att bli sjukskriven är 31 procent högre än män. –Det är tydligt att det inte räcker med att sätta in reaktiva insatser för att forma ett hållbart arbetsliv för sina medarbetare, säger Allireza Aromäki Ghahremani, vd på Ahum.

Expertens succétips: Så lyckas du med nyårslöftet21.12.2021 07:57:00 CET | Pressmeddelande

Psykologtjänsten Ahums investeringsrunda: 18 miljoner för bättre mental hälsa på jobbet25.11.2021 10:04:51 CET | Pressmeddelande

Psykologtjänsten Ahum tar in 18 nya miljoner för att satsa på helhetslösning mot företag. Syftet är att förbättra den mentala hälsan på fler arbetsplatser runt om i landet. ”Vi vill erbjuda medarbetare lösningar som verkar preventivt mot psykisk ohälsa men som även ökar sannolikheten för att tillfriskna, oavsett hur, var och när problematiken uppstått” säger Allireza Ghahremani, vd på Ahum.