Apollo

Apollos pressjour

För journalister och media - vid akuta ärenden utanför arbetstid.

+46 8 673 86 03

Apollo är en av Nordens ledande researrangörer med uppåt 500 medarbetare och en miljon resenärer årligen. Med Apollo kan kunder resa till hela världen, oavsett om de vill åka på en avslappnande sol- och badsemester, ta en träningsvecka i värmen eller spendera en weekend i någon spännande storstad. Vi arrangerar charterresor, träningsresor, cityresor och kryssningar och erbjuder dessutom säker bokning av flyg och hotell separat om kunden föredrar att själv sätta ihop sin resa.

Meny

Sveriges Olympiska Kommitté förlänger samarbetet med Apollo19.2.2019 07:00:00 CET | Pressmeddelande

2013 blev researrangören Apollo officiell leverantör av olympiska träningsläger och camps åt Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Nu förlängs och förstärks samarbetet till 2021. Det nya samarbetet innebär att tre av Apollos sporthotell blir Svenska Olympiska Camps. Flaggskeppet är fortsatt Playitas på Fuerteventura men nu tillkommer Apollo-nyheten Aqua Vista – powered by Playitas i Hurghada och även ett tredje sporthotell, som offentliggörs under våren 2019.

Sommarens restrender 2019: upplevelsefokuserade, genuina och personliga4.2.2019 07:08:00 CET | Pressmeddelande

Under årets första månader bokas majoriteten av sommarens resor och redan nu syns flera trender inför sommaren 2019. I år söker svenskarna efter äkta, lokala och genuina resor och upplevelser. Det är resenärernas livsstil och fritidsintressen som i allt större utsträckning styr var resan går. Även valet av hotell får en större betydelse och svenskarna söker efter personliga boenden som tilltalar den egna livsstilen. Nedan presenterar Apollo några av årets utmärkande restrender:

Bachelor i romantikens Grekland – i samarbete med Apollo13.12.2018 06:45:00 CET | Pressmeddelande

I år har tv-programmet ”Bachelor – när leken blev allvar” utspelat sig i romantikens Grekland, närmare bestämt i Epirus-regionen med omnejd: Parga, Sivota, Ioannina och Zagoria – detta i samarbete med Apollo. Under hösten har tittarna fått följa årets bachelor David Möller i hans jakt på kärlek, på spännande utflykter och dejter i magiska miljöer i nordvästra Grekland. Kommande vecka är det dags för den spännande upplösningen.

Apollo öppnar Afrikas största sporthotell – under varumärket Playitas9.10.2018 07:07:00 CEST | Pressmeddelande

Researrangören Apollo utökar inför vintern kapaciteten till Hurghada i Egypten och kompletterar med ett nytt sporthotell. I oktober öppnar Afrikas största sporthotell, Aqua Vista – powered by Playitas. Apollo har tillsammans med det välkända sporthotellet, tillika dotterbolaget, Playitas utvecklat hotellets service- och matkoncept liksom infrastrukturen för sport och träning.
  • >>