BingoLotto är en riktig trotjänare för Sveriges klubbar och föreningar. Programmet direktsänds varje söndag i TV4 med Rickard Olsson som programledare med chans för tittarna att vinna miljoner, resor och bilar. En oslagbar kombination av underhållning och lotteri och förmodligen en av de produkter som betytt mest för de svenska föreningarna sedan starten 1991.

• Bingolotto

Maria Lundqvist och Kristoffer Hellström i BingoLotto28.1.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I lite drygt 30 år har den omåttligt begåvade och mångfacetterade Maria Lundqvist berört, framkallat skratt och gråt och inte minst förärat oss med sin oerhörda värme – i fler sammanhang än man kan tänka sig! I skrivande stund är hon, tillsammans med sambon, sångaren och musikalartisten Kristoffer Hellström, aktuell med den tokhyllande showen ”Om att våga flyga”. Den 2 februari, kl. 18.00 i TV4, gästar de BingoLotto!

Säsongstart med killarna från Oh What A Night i BingoLotto1.1.2020 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Individuellt är de fyra av Sveriges absolut främsta musikalartister. Tillsammans utgör männen från "Oh What A Night" och ”Jersey Boys” en sprakande het kvartett. Till våren beger sig David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ut på en rikstäckande turné, i hopp om att återigen förvandla ögonblick till evighet! Den 5 januari, kl 18.00 i TV4, gästar de BingoLottos säsongspremiär.

25-års jubileum för Bingolottos Uppesittarkväll19.12.2019 16:11:22 CET | Pressmeddelande

Det har blivit en av landets största jultradition i TV med miljoner tittare.I år firar programmet dessutom 25 år. Det är dags för Uppesittaren 2019. Julen börjar här. Det vill säga måndag 23 december. 19.30 drar Rickard Olsson igång Uppesittarkvällen i TV4. Med gäster som Anders Jansson och Sven Melander. Med ett artistuppbåd bestående av bland andra Lena Philipsson, Arvingarna, Molly Hammar, Malena Ernman och Linnea Henriksson. Med rimstuga, grandoft, matlagning och dan-före-dan-mys. För att du ska ha koll på allt som händer och dessutom hinna se till skinkan, slå in de sista klapparna och förbereda julgröten, kommer här några viktiga hålltider för aftonen.

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet3.12.2019 10:00:00 CET | Pressmeddelande

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.

Top Cats I BingoLotto24.10.2019 15:50:17 CEST | Pressmeddelande

I en genre där spelglädje utgör den innersta kärnan, uppvisar dessa unga värmlänningar idealet. Med fyndig komik, outtröttlig energi och precisa luftsparkar pumpar man syrerikt blod in i rockabilly-traditionen. Med stor musikalitet förenar Top Cats en melodiös popkänsla med klassisk rock’n’roll och rockabilly. Den medryckande effekten av denna kombination får du möjlighet att uppleva då bandet gästar BingoLotto den 27/10, kl 18 i TV4. Slå en dubbelknut på dansskorna och sjung upp, noga och väl, för nu blir det fart och fläkt!
  • >>

• Bingolotto