Flerfaldigt prisbelönade Lauren Groff ges äntligen ut på svenska15.4.2021 11:21:11 CEST | Pressmeddelande

Efter en intensiv budgivning har Bookmark Förlag fått äran att ge ut ett av de mest spännande författarskap USA har att erbjuda idag. Lauren Groff har sedan debuten 2008 fått närmare ett tjugotal utmärkelser och utnämnts till en av de bästa författarna i sin generation. I oktober kommer hennes nya roman Matrix – en berättelse som utspelar sig under medeltiden och som skriver ny kvinnohistoria.

Bookmark Förlag utvecklar sin organisation7.4.2021 09:01:38 CEST | Pressmeddelande

Efter snart tio år och drygt tvåhundra titlar har Bookmark vuxit till tretton medarbetare och över femtio miljoner i omsättning. Det har blivit hög tid för en utveckling av organisationen. Den nya strukturen innebär tillsättandet av en litterär chef, en redaktionschef och ett renodlat säljteam under ledning av förlagets försäljningschef. Dessutom befordras under året tre kollegor till förläggare, och ytterligare två till förläggande redaktör respektive redaktör. Teamet förstärks också med en nyrekryterad förlagskoordinator.
  • >>