Brenderup Group

Brenderup Groups välkända varumärken så som Brenderup, Fogelsta, Ellebi, OneWay, Transparts och 24Rental ger kunderna pålitliga och lättanvända släpvagnar samt ett brett utbud av tillbehör. Produktsortimentet omfattar fritids-, proffs-, båt- och skotersläpvagnar, tillbehör och reservdelar. Produkterna används för privata, professionella och semiprofessionella ändamål. Brenderup Group är också marknadsledande inom släpvagnsuthyrning i Skandinavien med Europas största släpvagnsflotta. www.brenderupgroup.com

Brenderup Group har 400 anställda och omsätter 1 miljard kronor. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö och driver en produktionsanläggning i Wieleń, Polen och en monteringsfabrik i Stigamo, söder om Jönköping. Försäljningskontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Tyskland, Frankrike och Italien.

Brenderup Group ingår i Storskogen Group, en väldiversifierad koncern på drygt100 affärsenheter med en total årsomsättning vid utgången av december 2021 på cirka 23 miljarder kronor. Storskogen Groups framgångar kan tillskrivas långsiktighet och fokus på drivkrafterna för entreprenörskap. www.storskogen.com