CUPRA ger sig in i världens mest extrema tävling, nu drar Extreme E igång1.4.2021 09:27:54 CEST | Pressmeddelande

Svenska Mattias Ekström ställer upp tillsammans med tyska Claudia Hürtgen i Extreme E. De kommer tillsammans att ratta CUPRAs el-SUV på 544 hästkrafter, över fem kontinenter i helt skilda, extrema miljöer. Tävlingen är unik som utöver att promota e-mobilitet också bär ett budskap om hållbarhet och jämställdhet. Första deltävlingen går av stapeln i helgen med ökentema i Saudiarabien.

CUPRA stärker sin digitala strategi med ny virtuell plattform5.11.2020 23:22:48 CET | Pressmeddelande

Idag visade CUPRA för första gången sin nya digitala värld. En värld som på sikt kommer att öppnas upp för alla CUPRAs kunder. Den interaktiva plattformen fungerar som en virtuell mötesplats där användarna kan skapa sin egen avatar och interagera med andra genom att prata eller chatta med dem. Tanken är att bland annat använda plattformen för konferenser, utbildningar och live konserter. En annan digital upplevelse som företaget förberett för de kommande månaderna är en TV-serie om högprestandabilar.

Med STCC-titeln inom räckhåll står CUPRA förarna med team redo inför helgens batalj8.10.2020 17:30:54 CEST | Pressmeddelande

SEAT Dealer Team, PWR Racing och CUPRA Leon Competitión står redo för säsongens sista batalj och avgörandet av STCC 2020. CUPRA-föraren och regerande svenska mästaren Robert Dahlgren ligger trea i mästerskapet, med mästerskapstiteln inom räckhåll. Skulle PWR Racing och Dahlgren lyckas ta hem titeln blir det den tredje förartiteln i STCC för Dahlgren, teamet och CUPRA.
  • >>