CUPRA inviger sitt första CUPRA Garage i Europa och avslöjar sitt deltagande med ABT i Extreme E16.9.2020 09:42:54 CEST | Pressmeddelande

Under invigningen av Europas första CUPRA Garage avslöjade CUPRA att man går in som första bilmärke tillsammans med ABT i Extreme E-serien. En offroad racingserie med fem lopp som genomförs i extrema miljöer med ett unikt fokus på elektrifiering, hållbarhet och jämlikhet. Startskottet går i början av 2021 och svenska mästaren Mattias Ekström blir en av förarna.

CUPRA Formentor blir FC Barcelonas officiella bil7.7.2020 14:09:21 CEST | Pressmeddelande

Den första modell någonsin att bli utvald som fotbollsklubbens officiella bil CUPRAs globala ambassadör Marc ter Stegen blir en av de första att köra Formentor Lanseringsmodellen av CUPRA Formentor kommer under hösten 2020 CUPRA Formentor kommer att erbjuda flera effektiva drivlinor, bland annat kommer en högpresterande plug-in-hybrid Martorell, 07-07-2020 – Som del av den globala alliansen med FC Barcelona, där CUPRA är fotbollsklubbens officiella bil- och mobilitetspartner, har märket beslutat att utse CUPRA Formentor som FC Barcelonas officiella bil. Ett naturligt steg CUPRA Formentor blir första bilmodellen någonsin att utses som officiell bil till FC Barcelona. Gällande tillkännagivandet uttrycker CUPRAs VD Wayne Griffiths “att utse CUPRA Formentor till FC Barcelonas officiella bil är ett naturligt steg. Modellen är designad, utvecklad och kommer produceras i Barcelona, staden där båda varumärkena är födda och den plats från vilken vi vill inspirera världen. Detta kommer att öka b

CUPRA/SEAT Sverige och PWR Racing i förlängt samarbete21.1.2020 09:37:04 CET | Pressmeddelande

Södertälje 21 januari 2020. - PWR Racing har sedan 2016 representerat SEAT och sedermera CUPRA på de skandinaviska racingbanorna. Teamet grundades 2012 och har alltid tävlat mot den yppersta eliten i STCC, sedan samarbetet med SEAT, CUPRA och de svenska återförsäljarna inleddes har PWR Racing - SEAT Dealer Team tagit totalt fyra mästerskapstitlar och gjort fler än 50 event med SEAT-handlare runt om i landet. Nu fördjupar aktörerna partnerskapet och förlänger samarbetsavtalet kring tävlan i STCC ytterligare tre år. - Vi på SEAT och CUPRA är ytterst glada över att kunna fortsätta våran resa ihop med PWR Racing. Satsningen sedan 2016 har starkt bidragit till den starka utvecklingen vi ser för SEAT och CUPRA i Sverige. Vi har ökat volymerna med över 100% under denna period. Nu startar vi nästa del av vår resa, mot en ny era med elektrifiering av bilbranschen och även motorsporten, där CUPRA och SEAT Dealer Team kommer att vara ledande, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA och SEAT Sv