Skatteskandalen är ett politiskt misslyckande4.10.2021 16:55:49 CEST | Pressmeddelande

Pengar som hade kunnat gå till att fler barn i fattiga länder får gå i skolan eller att kvinnor får sjukvård hamnar i rika privatpersoners låtsatsföretag. Den nya stora läckan Pandora Papers visar att det som har gjorts hittills mot global skatteflykt inte har fungerat. Diakonias Penny Davies visar vad som måste till i det internationella samarbetet, där också Sverige nu måste ta i med hårdhandskarna.

Ny podd #1: Att stjäla från de fattiga15.2.2021 12:09:47 CET | Pressmeddelande

Bistånd, skatteflykt och företags ansvar för mänskliga rättigheter – vad säger partierna idag?24.11.2020 12:08:34 CET | Pressmeddelande

Halvtid in i mandatperioden uppvisar riksdagspartierna ett ökat stöd för en ny lag om företag och mänskliga rättigheter, ett brett stöd för öppenhet kring multinationella företags skatter och ett fortsatt starkt stöd för internationellt bistånd. Samtidigt backar några av partierna från löften de gav inför riksdagsvalet 2018. Det visar den enkät som biståndsorganisationen Diakonia låtit partiledarna besvara.
  • >>