Seminarium: Vad krävs för att företag ska respektera mänskliga rättigheter?1.7.2019 14:35:31 CEST | Pressmeddelande

Storskalig odling av sparris har skapat en akut vattenbrist i Ica-dalen i södra Peru. Vilket ansvar har svenska livsmedelsimportörer för situationen? Hur ska svenska staten säkerställa sitt ansvar att skydda de mänskliga rättigheterna mot företags påverkan? Vi samtalar med riksdagsledamöterna Pyry Niemi (S), Joar Forssell (L) och Christina Rudin Snöbohm, chef hållbarhet globala frågor på Coop.

Julklappen som glädjer fler än en20.11.2018 07:25:00 CET | Pressmeddelande

​Ny rapport: Livsmedelsjättar måste ta ökat ansvar för vattenbrist i Ica-dalen i Peru13.11.2018 06:20:00 CET | Pressmeddelande

• >>