Du når vår pressjour på 070 649 20 41 eller på press@djurensratt.se. Pressbilder finns här under pressmaterial samt i våra album på Flickr.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 50 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Vi har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. Vi följer Giva Sveriges kvalitetskod. Djurens Rätt har funnits sedan 1882.

Djurens Rätt www.djurensratt.se

Väljvego www.väljvego.se

Vegovision www.vegovision.se

Rädda Djuren-klubben www.raddadjuren.se

Kampanjen 99miljoner www.99miljoner.se

Djurens Rätt: Polen förbjuder pälsdjursfarmning medan Sveriges djurskydd halkar allt längre efter18.9.2020 08:41:55 CEST | Pressmeddelande

Inatt röstade Polens parlament, Sejmen, med stor majoritet igenom en ny djurskyddslag som kommer förändra hela den globala pälsindustrin. 356 av 460 ledamöter röstade nämligen för ett förbud av uppfödning av minkar och rävar och avvecklingen ska vara genomförd redan nästa år. Förändringen sker endast dagar efter ett stort avslöjande av grova missförhållanden på Polens största pälsdjursfarm. På denna farm hålls idag över en halv miljon minkar, lika många som i hela Sveriges pälsindustri. Organisationen Djurens Rätt menar att Sverige borde följa efter.

Framgång i djurskyddsarbetet för katter28.5.2020 09:09:01 CEST | Pressmeddelande

Jordbruksverket har beslutat om nya djurskyddsregler om hållning av hundar och katter. Den 15 juni börjar de nya reglerna att gälla. En viktig del av den nya föreskriften är att det blir tuffare krav på att djurhållare måste se till att katter inte förökar sig oplanerat. Katter som rör sig fritt utomhus bör vara kastrerade, steriliserade eller på annat sätt förhindrade från att kunna föröka sig okontrollerat. Organisationen Djurens Rätt, som länge arbetat med frågan gläds åt beslutet.
  • >>

Djurens Rätt www.djurensratt.se