Du når vår pressjour på 070 649 20 41 (ej sms) eller på press@djurensratt.se. Pressbilder finns här under pressmaterial samt i våra album på Flickr.

Djurens Rätt gör skillnad för de djur som är flest och har det sämst. Det har vi gjort sedan 1882. Vi är Sveriges ledande djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 50 000 medlemmar.

Vi informerar om djurens situation och för fram medborgarnas åsikter till makthavarnas dörr. Vi bedriver opinionsbildning och påverkar lagstiftning. Vi trycker på för utveckling av djurfria forskningsmetoder och är en av Sveriges främsta experter i djurförsöksfrågan. Vi inspirerar och möjliggör för konsumenter och företag att välja vego och göra djurvänliga val. Med målinriktade kampanjer engagerar vi allmänheten, belyser problem inom djurhållningen, presenterar lösningar och åstadkommer konkreta förändringar.

Vi strävar efter en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Då lidandet djur utsätts för inte hindras av nationsgränser, arbetar vi både lokalt och globalt för att göra största möjliga skillnad för djuren.

Våra uppdragsgivare är kycklingarna, hönorna, korna, grisarna och de andra djuren som är i behov av vår hjälp – vi finns för att ge dem en röst och försvara deras rättigheter.

Vi står alltid på djurens sida.

Vi har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. Vi följer Giva Sveriges kvalitetskod.

Djurens Rätt www.djurensratt.se
Välj Vego www.väljvego.se
Rädda Djuren-klubben www.raddadjuren.se
Kampanjen 99 miljoner www.99miljoner.se

Vi står alltid på djurens sida.

Djurens Rätt www.djurensratt.se
Välj Vego www.väljvego.se