Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 45 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Meny

Viktiga steg framåt men fler steg behövs - Djurens Rätt om förslaget till ny djurskyddslag10.1.2018 14:38 | Pressmeddelande

Den 11 januari kommer regeringen att fatta beslut om ett förslag till en uppdaterad och moderniserad djurskyddslag, ett förslag som därefter går vidare till Lagrådet. Djurens Rätt gläds åt bra ändringar rörande övergivna katter, elefanter och sjölejon på cirkus och att minkarna på pälsdjursfarmerna finns med, men förväntar sig fler initiativ för djuren i Sverige framöver.

• >>