Abonnera
Följ

Abonnera på pressmeddelanden från Djurens Rätt

Få samtliga pressmeddelanden från Djurens Rätt genom att skriva in din e-postadress nedan. Du kan avsluta ditt abonnemang när du vill.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Meny

Djurens Rätt vill att förslag till nya djurskyddsregler dras tillbaka – saknar vetenskapligt stöd och leder till allvarliga försämringar för djuren22.5.2017 09:29 | Pressmeddelande

Idag klockan 08.00 gick remisstiden ut för Jordbruksverkets ”Förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter för hållande och skötsel av lantbrukets djur”. Nuvarande föreskrift med saknummer L100 föreslås delas upp i flera djurslagsvisa föreskrifter. Utöver det föreslår Jordbruksverket flera ändringar i sak.