Europcar tar täten i omställningen mot laddbara bilar!12.12.2020 08:19:00 CET | Pressmeddelande

Under november månad har Europcar utökat sitt modellprogram med fler helelektriska bilar. Först ut är Volkswagens nya ID.3 1st Max. En fullutrustad elbil som erbjuder maximal design, teknik, sport och komfort. ID.3 har en räckvidd på 420 km (WLTP) och kan laddas 0-80% på 30 minuter med en DC laddare. Volkswagen ID.3 1st Max kommer att kunna erbjudas på flera orter i landet bl.a. i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skövde, Norrköping, Linköping, Östersund och Uppsala. Utöver detta kommer också Volkswagen ABT e-Caddy och ABT e-Transporter. Sedan tidigare finns Volkswagen e-Crafter. Tillskottet med e-Caddy och e-Transporter gör att Europcar nu har ett komplett erbjudande av helelektriska transportbilar från Volkswagen. Sist men inte minst kommer Europcar även i början av december kunna erbjuda helelektriska Skoda Citigo iV. ”Europcar är nu tydligt den drivande och ledande leverantören av hållbar delad mobilitet i hela landet, både i städer och på landsbygd. Att kunna förverkliga denna vision om

Norrlands Bil inleder ett samarbete med Europcar Sverige16.11.2020 15:00:00 CET | Pressmeddelande

Som ett nästa spännande steg i utvecklingen av Norrlands Bil har ett viktigt strategiskt beslut fattats att göra en större satsning i Norrbotten och Västerbotten på delad mobilitet i samarbete med Europcar Sverige. Norrlands Bil har anställt Rabih Bdeir som ansvarig för det nya affärsområdet Europcar. Rabih Bdeir har redan tillträtt sin tjänst och kommer ta plats i bolagets ledningsgrupp. Europcar kommer att finnas på Norrlands Bils samtliga anläggningar i Norrbotten och Västerbotten. Europcar blir en integrerad del av det totala kunderbjudandet för möta dagens och morgondagens krav på flexibla och moderna mobilitetslösningar. Stockholm/Skellefteå, 2020-11-16. ”Vi är mycket glada att få Norrlands Bil som samarbetspartner. Detta samarbete gör att Europcar Sverige förstärker sin närvaro och skapar kraftigt förbättrade förutsättningar för bolagets tillväxtambitioner i Norrbotten och Västerbotten. Målet är att ge befintliga och nya kunder en ännu bättre service och kundupplevelse, säger Mi

Europcar levererar Din utvalda bil, När du vill ha den och Dit du vill ha den!4.6.2020 14:10:00 CEST | Pressmeddelande

"I rådande tider känns det extra bra att kunna leverera hyrbilen tryggt och säkert hem till de kunder som önskar -säger Björn Hedlund Regionchef på Europcar" I måndags hyrde en av våra stationer i Stockholm ut en Volkswagen e-Golf på korttidsleasing till en dam i sina bästa år. Vid leveransen saniterades bilen ytterligare en gång som en säkerhetsåtgärd innan kunden fick mottaga nyckeln. I samband med hemleveransen fick kunden även en genomgång av hur en e-Golf fungerar, framförallt när det gäller laddning. Kunden hälsar att hon nu kan ta sig tryggt och säkert till golfbanan med sin VW e-Golf under sommaren.

Europcar stöttar vårdpersonal med elbilar27.5.2020 14:45:00 CEST | Pressmeddelande

Sedan Corona-pandemins utbrott har trycket på den svenska vården varit mycket stort. Restriktioner i samhället har gjort att valet av färdmedel för vårdpersonal har blivit en viktig fråga. För att hjälpa till att skapa säkra transporter har nu Europcar valt att stötta organisationen WeFightCovid med 20 hyrbilar. Eftersom det handlar om eldrivna Volkswagen e-Golf kommer resorna också att kunna göras helt utsläppsfritt. Corona-pandemin är den största utmaningen vårt samhälle ställts inför under väldigt lång tid. För att lyckas hantera den ställs stora krav på oss alla och där vill vi som mobilitetsföretag göra det vi kan, genom att ställa upp med bilar som bidrar till säkra och utsläppsfria transporter för de vårdanställda, säger Mickael Bogered, VD för Europcar. WeFightCovid är en ideell organisation som startade i mars med syfte att hjälpa sjukvården inom områdena utrustning, mat, forskning och transporter. Organisationen har en stor väntelista på vårdpersonal som i denna situation vil

Var tredje bil är nu laddbar hos Europcar!17.5.2020 20:39:00 CEST | Pressmeddelande

”Förutom minskat resande ser vi en samhällsutveckling där konsumtion och möten har digitaliserats i en aldrig tidigare skådad takt. Vi tror att de nya erfarenheter, färdigheter och vanor vi bär med oss när den akuta krisen avtagit kommer att påverka vårt beteende och våra värderingar och att fler ser värdet i delning, flexibilitet och hållbarhet. Vi accelererar nu takten i vår pågående offensiva gröna omställning från att agera som en traditionell biluthyrare till att bli den ledande leverantören av gröna mobilitetstjänster, säger Mickael Bogered VD på Europcar Sverige.”

SOS International delar ut pris till Europcar!23.7.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Europcar Mora har blivit utnämnda av SOS International till den bästa leverantören i kategorin hyrbilar för 2019. SOS International delar för åttonde året ut pris till den bästa biluthyrningsstationen i Sverige och i år gick priset till Europcar Mora. - Europcar har verkligen varit lyhörda för våra behov och tillsammans så har vi jobbat fram rutiner och processer som gör att kvaliteten mot våra slutkunder har ökat, vilket vi är mycket glada för, säger Markku Reinikainen, Network Manager på SOS International. - Vi är självfallet mycket stolta och glada att få ta emot det här priset som ett kvitto på den fokuserade satsningen vi har valt att genomföra för att uppfylla SOS Internationals högt ställda krav på en biluthyrare. En stor eloge till Philip Niva för att leverera denna höga servicenivå, avslutar Patrik Lihr, Key account Manager på Europcar Sverige.
  • >>