Europcar tar täten i omställningen mot laddbara bilar!12.12.2020 08:19:00 CET | Pressmeddelande

Under november månad har Europcar utökat sitt modellprogram med fler helelektriska bilar. Först ut är Volkswagens nya ID.3 1st Max. En fullutrustad elbil som erbjuder maximal design, teknik, sport och komfort. ID.3 har en räckvidd på 420 km (WLTP) och kan laddas 0-80% på 30 minuter med en DC laddare. Volkswagen ID.3 1st Max kommer att kunna erbjudas på flera orter i landet bl.a. i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skövde, Norrköping, Linköping, Östersund och Uppsala. Utöver detta kommer också Volkswagen ABT e-Caddy och ABT e-Transporter. Sedan tidigare finns Volkswagen e-Crafter. Tillskottet med e-Caddy och e-Transporter gör att Europcar nu har ett komplett erbjudande av helelektriska transportbilar från Volkswagen. Sist men inte minst kommer Europcar även i början av december kunna erbjuda helelektriska Skoda Citigo iV. ”Europcar är nu tydligt den drivande och ledande leverantören av hållbar delad mobilitet i hela landet, både i städer och på landsbygd. Att kunna förverkliga denna vision om
  • >>