Folkspel är föreningslivet egna spelbolag. Vi har genererat otroliga 17 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv sedan starten 1991 genom våra lotteriprodukter BingoLotto och Sverigelotten.

Vi är en ideell och politiskt obunden organisation som har 72 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Vårt uppdrag är att generera pengar till dem.

352 miljoner till föreningslivet 10.11.2021 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Överskottet som ideella Folkspel har delat ut till svenskt föreningsliv det senaste verksamhetsåret uppgår till hela 352 miljoner kronor. Det kan jämföras med året innan, då utdelningen blev 232 miljoner. Störst del av överskottet – 978 000 kronor – har Södertälje Sportklubb tjänat ihop genom sin lottförsäljning. – Ett oerhört viktigt och väsentligt bidrag till vår verksamhet, säger SSK:s klubbdirektör Robert Andersson.
  • >>