Folkspel är föreningslivet egna spelbolag. Vi har genererat otroliga 17 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv sedan starten 1991 genom våra lotteriprodukter BingoLotto och Sverigelotten.

Vi är en ideell och politiskt obunden organisation som har 72 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Vårt uppdrag är att generera pengar till dem.

352 miljoner till föreningslivet 10.11.2021 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Överskottet som ideella Folkspel har delat ut till svenskt föreningsliv det senaste verksamhetsåret uppgår till hela 352 miljoner kronor. Det kan jämföras med året innan, då utdelningen blev 232 miljoner. Störst del av överskottet – 978 000 kronor – har Södertälje Sportklubb tjänat ihop genom sin lottförsäljning. – Ett oerhört viktigt och väsentligt bidrag till vår verksamhet, säger SSK:s klubbdirektör Robert Andersson.

232 miljoner i överskott till föreningslivet11.11.2020 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Ideella Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag, har summerat försäljningen av Bingolotter, Sverigelotter och Julkalendrar det senaste verksamhetsåret. Föreningslivet har fått dela på hela 232 miljoner via sin försäljning, en ökning med 43 miljoner jämfört med föregående år. Störst del av överskottet, 834 000 kronor, har Ullaredsalliansen fått ta emot. Se listor nedan över vilka län, föreningar, idrotter och Riksorganisationer som fått störst del av överskottet

Rickard Olsson lämnar BingoLotto24.4.2020 13:56:07 CEST | Pressmeddelande

Folkspel startar Coronastödet till förmån för Göteborgs Stadsmission25.3.2020 11:59:44 CET | Pressmeddelande

Myndigheterna råder oss att stanna hemma. Folk väljer att säkra upp med storköp av basvaror. Men vad gör de som inte har något hem? Eller pengar att handla för? Hur ska äldre och sjuka klara sig med de direktiv som getts om att minimera antalet sociala kontakter för att minimera spridningen av smitta? För alla dem är läget akut och den omedelbara hjälpen livsviktig. För dessa utsatta grupper har ideella Folkspel startat upp Coronastödet till förmån för Göteborgs Stadsmission.
  • >>