Folkspel är föreningslivet egna spelbolag. Vi har genererat otroliga 17,5 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv sedan starten 1991 genom våra lotteriprodukter BingoLotto, Sverigelotten och Färgfemman.

Vi är en ideell och politiskt obunden organisation som har 74 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Vårt uppdrag är att generera pengar till dem.

320 miljoner till föreningslivet27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Mest pengar senaste året – 1 167 103 kronor – har Södertälje SK återigen tjänat. – Back-to-back, bäst i landet igen, helt fantastiskt! Att vi dessutom spränger miljonen är så man tar sig för pannan, säger Robert Andersson, klubbdirektör i SSK. Se nedan tabeller över vilka län, föreningar, idrotter och riksorganisationer som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

63 miljoner till Västra Götalands föreningsliv - Kärra HF har tjänat ihop närmare en miljon 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Västra Götalands län senaste året – 931 597 kronor – har Kärra HF tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela 63 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Västra Götaland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

11,5 miljoner till Östergötlands föreningsliv - Linköpings Hockeyclub har tjänat ihop närmare en miljon 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Östergötlands län senaste året – 928 287 kronor – har Linköpings Hockeyclub tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela 11,5 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Östergötland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

11,5 miljoner till Örebros föreningsliv - Örebro SK Ungdom har tjänat ihop över 700 000 kronor 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Örebro län senaste året – 719 895 kronor – har Örebro SK Ungdom tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela 11,5 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Örebro som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Över 5 miljoner till Västmanlands föreningsliv - Västerås Irsta HF har tjänat ihop närmare en halv miljon 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Västmanland län senaste året – 449 712 kronor – har Västerås Irsta HF tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela 5,4 miljoner kronor. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Västmanland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Närmare 11 miljoner till Västernorrlands föreningsliv - Sund IF har tjänat ihop över en halv miljon kronor 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Västernorrlands län senaste året – 500 894 kronor – har Sund IF tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på närmare 11 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Västernorrland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Uppemot 13 miljoner till Värmlands föreningsliv - Norrstrands IF har tjänat ihop närmare 600 000  27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Värmlands län senaste året – 576 316 kronor – har Norrstrands IF tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på 12 684 000 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Värmland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Åtta miljoner till Uppsalas föreningsliv - Vaksala SK har tjänat ihop drygt 350 000 kronor27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Uppsala län senaste året – 350 383 kronor – har Vaksala SK tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela 8,3 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Uppsala som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Åtta miljoner till Södermanlands föreningsliv - IFK Nyköping Ungdomssektion har tjänat ihop över en halv miljon   27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Södermanlands län senaste året – 574 734 kronor – har IFK Nyköping Ungdomssektion tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter. Totalt i länet har föreningarna fått dela på hela åtta miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Södermanland som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.

Över 45 miljoner till Stockholms föreningsliv - Södertälje Sportklubb har tjänat över en miljon 27.10.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu summerar Folkspel 320 nya överskottsmiljoner till föreningslivet. Totalt har Folkspel sedan starten 1991 betalat ut 17,5 miljarder till landets klubbar och organisationer. Mest pengar i Stockholms län och i hela landet – 1 167 103 kronor – har Södertälje Sportklubb tjänat in till sin förening, genom försäljning av Bingolotter och Sverigelotter senaste året. Totalt i länet har föreningarna fått dela på över 45 miljoner. Se i tabellen nedan topp 20-föreningarna i Stockholm som fått störst utdelning senaste verksamhetsåret.
  • >>