Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Göteborg & Co lanserar internationell webb för hållbar turism12.11.2020 10:31:04 CET | Pressmeddelande

Göteborg & Co lanserar nu 101sustainableideas.com för att lyfta idéer som gynnar en mer hållbar turism. Webbsidan listar 101 kreativa och innovativa idéer från hela världen som inspirerar och bidrar till att förbättra turismen globalt. Alla kan nominera en idé eller ett initiativ till sidan och tanken är att listan ska växa och bli en plats att hämta både inspiration och kunskap.

Kom och njut poesi och musik på lunchrasten14.10.2020 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu är det dags. I det första av höstens tre Fönsterpoesi live från Lagerhuset, den 16 oktober kl.12.30, får vi möta två poeter med olika bakgrund och olika uttryck. Jörgen Lind och Segal Mohamed. Mellan deras framträdanden blir det munspel framfört av Åsa Gustafsson. Tag plats på parkeringen framför huset eller klicka in er på livestreamningen som sker via arrangemangets event på Facebook. Näringslivsgruppen Göteborg & Co är en av huvudpartners till Fönsterpoesi.
  • >>