Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Meny

Meetings put Gothenburg and regional business on the global map27.2.2019 14:03:43 CET | Blogginlägg

AstraZeneca in Gothenburg works proactively with Göteborg & Co to recruit large, international medical congresses to Gothenburg. This unique partnership began a couple of years ago and has already generated good results. “Congresses boost Gothenburg’s image as a regional centre for research and help to attract the skills that will continue building excellence,” says Matti Ahlqvist, Site Director at AstraZeneca.

Historiskt beslut om utformningen av Göteborgs jubileumsår 202120.12.2018 18:45:00 CET | Pressmeddelande

Under flera år har tusentals engagerats i stadens utveckling med Göteborgs 400-årsjubileum som milstolpe och katalysator. Många jubileumsatsningar har redan börjat förverkligas utifrån göteborgarnas idéer, för att skapa bestående värden och avtryck för framtiden. Nu är det dags att planera jubileumsåret 2021 och fira det som alla tillsammans åstadkommit på vägen till jubileet. Under torsdagen 20 december tog kommunfullmäktige beslut om hur Jubileumsåret ska utformas.
  • >>