Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Innovationsprogram för upplevelseindustrin etableras i Göteborg20.12.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Upplevelseindustrin samlar bland annat besöksnäringen, handeln, idrottsrörelsen och stora delar av kultursektorn. Pandemin har haft dramatiska konsekvenser för branschen som står för en växande del av svensk ekonomi. För att säkerställa en hållbar utveckling med digitalisering i fokus etableras ett nytt innovationsprogram för upplevelseindustrin på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Stämningsfull körsång och kända artister intar Kungstorgets scen den 15–19 december14.12.2021 08:00:52 CET | Pressmeddelande

Under årets stora julsatsning ”Julscen på Kungstorget” i centrala Göteborg blandas magisk körsång med såväl pirriga debutanter som mer etablerade artister. Här kan du njuta av spännande artister som Maja Francis, Arvingarna och världsstjärnan Malena Ernman. Fler julupplevelser finns runt hörnet, till exempel kan man lyssna till julsånger från vallgraven längs kanalen via Paddanbåtarna eller kliva rakt in Göteborgs 400-åriga historia genom en unik filmupplevelse i Bältespännarparken.

Julstaden Göteborg bjuder på fyra nyheter och en årsgammal favorit – nu är julen här!18.11.2021 07:58:00 CET | Pressmeddelande

Julen närmar sig och Julstaden Göteborg bjuder i år på 100 julevenemang varav 20 julmarknader, 42 julkonserter och flera nyheter: nya skridskobanan i Kronhusparken, levande musik på nya scenen på Kungstorget, filmupplevelse i 360 grader om Göteborgs 400-åriga historia i Bältespännarparken, förra årets favorit Julsånger från vallgraven är tillbaka och det blir julkonsert på Pustervik med Augustifamiljen och gäster.

Gothenburg signs the Glasgow Declaration on Climate Action in Tourism3.11.2021 09:02:39 CET | Pressmeddelande

On November 4th and in connection with the UN Climate Change Conference COP26 currently taking place in the UK, "The Glasgow Declaration on Climate Action in Tourism" will be launched. Gothenburg is one of the signatories that undertakes to accelerate climate actions to reduce global tourism emissions by at least half in the coming decade and reach net zero emissions as soon as possible before 2050.
  • >>