Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

P3 Guld-galan 2020 till Göteborg och Partille Arena28.10.2019 09:16:54 CET | Pressmeddelande

Den 18:e P3 Guld-galan kommer äga rum den 18 januari i Partille arena i Göteborg. Det blir P3-profilen, skådespelaren och komikern Kodjo Akolor som programleder P3 Guld 2020. Han kommer guida publiken, lyssnarna och tittarna genom en kväll fylld av prisutdelningar och liveframträdanden, som både summerar musikåret 2019 och blickar framåt in i det nya året. Idag presenteras också den första artisten som är klar för galan; Victor Leksell.

Gothenburg is The European Capital of Smart Tourism 20209.10.2019 21:00:00 CEST | Press release

Gothenburg, Sweden, was awarded The European Capital of Smart Tourism 2020 at a ceremony in Helsinki on 9 October. The title is awarded by The European Commission aiming at rewarding cities with the smartest, most innovative and inclusive approaches to tourism development. "This marks the start of a new era for Gothenburg. We are going from smart to smarter, and we intend to be a motor for the entire EU", said the city’s representative Peter Grönberg.
  • >>