Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Vårt uppdrag är att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.

Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Allt från dansband till Symfonikerna - nu släpps årets program för Göteborgs Kulturkalas20.6.2022 11:33:58 CEST | Pressmeddelande

Nu är det här – programmet för Göteborgs Kulturkalas 2022! Flera festivaler som Ö-festen på Ringön, Tellusfestivalen och Gamlestadsgalej blir en del av Kulturkalaset, och dans på Packhuskajen är tillbaka med Lasse Stefanz och Larz Kristerz. Det blir också Timbuktu & Damn på Kungstorget, Göteborgs Symfoniker på Frölunda torg, invigning av Bergsjöns Kulturhus, Kulturpresenter över hela stan och mycket mer.

Vi som arbetar med våra kroppar: en utställning om arbete och hälsa28.4.2022 11:25:23 CEST | Pressmeddelande

Vi som arbetar med våra kroppar lyfter personer med yrken som inte kan arbeta hemifrån utan måste vara på sin arbetsplats, där många dessutom hamnat i frontlinjen under pandemin. Hur känns kroppen egentligen efter en arbetsdag och hur påverkar det hälsan? Genom foton och tillhörande berättelser ges en unik inblick i 33 personers verklighet och yrkesliv runt om i Sverige. Välkomna på vernissage fredagen den 29 april, klockan 15:30 på Millenniumplatsen vid Stora Teatern i Göteborg.

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.