Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

LiveLabbet är här – en experimentell nyhet i Vetenskapsfestivalens skolprogram4.3.2021 10:51:11 CET | Pressmeddelande

Årets skolprogram bjuder på vetenskapsshower online i nya LiveLabbet. Den 12–14 april får grundskoleklasser chansen att laborera i interaktiva livesända shower med Universeum, AstraZeneca, Nobel Prize Organization och Tom Tits Experiment. Programledare är Leila Trulsen känd från SVT och UR. Vetenskapsfestivalen i Göteborg hålls för 25:e gången och pågår 12–18 april.

GFF och SvFF lockar kvinnliga fotbollsdomare i ny digital kampanj15.2.2021 07:24:25 CET | Pressmeddelande

Göteborgs Fotbollförbund och Svenska Fotbollförbundet satsar på att få fler tjejer och kvinnor att utbilda sig till fotbollsdomare. Med sin satsning Plus 10 000 visar förbunden på allvar att jämställdhetsfrågan är en fråga som prioriteras. I samband med UEFA Women´s Champions League Final som går av stapeln på Gamla Ullevi den 16 maj passar de på att locka fler kvinnliga domare genom en digital kampanj i framför allt sociala medier.
  • >>