Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Meny

Nu invigs Vetenskapsfestivalen med stjärnglans på Draken i Göteborg16.4.2018 09:21 | Pressmeddelande

Den 17 april är det dags för invigning av Vetenskapsfestivalen 2018. Världsberömde MIT-forskaren Max Tegmark håller föreläsning om artificiell intelligens som ett live-hologram. Forskningsministern Heléne Hellmark Knutsson är på plats och en panel kommer diskutera hur det kommer se ut när artificiell intelligens är en del av vår infrastruktur och vardag ur tekniska och filosofiska perspektiv.

Skarpt Läge: jobbmässan där unga arbetssökande matchas med företag22.2.2018 07:00 | Pressmeddelande

Den 23 februari är det dags för Skarpt läge jobbmässa, mötesplatsen för arbetssökande mellan 18–30 år. I fjol skapades 203 jobb under tre timmars jobbmässa. Framgången bakom jobbmässan ligger i att företagen som ställer ut måste ha något konkret att erbjuda i form av anställning, praktik eller studier. Skarpt läge genomförs på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg och startar klockan 14.00.
  • >>