0706-331287torgny.linden@svenskakyrkan.se

Göteborgs stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift. Geografiskt omfattar det Bohuslän, Halland och den västra delen av Västergötland. Stiftetet består av 178 församlingar samlade i 69 enheter under ledning av kyrkoherde och kyrkoråd.

Det nya landet – Församlingarnas arbete med människor på flykt22.10.2019 14:10:19 CEST | Pressmeddelande

Under 2015 nådde drygt en miljon människor på flykt Europas stränder. Många av dem fortsatte mot norra Europa och Sverige. Runt om i Sverige engagerade sig människor ideellt för att hjälpa till, bl a i Svenska kyrkans församlingar. Ekonomiskt stöd kom från Svenska kyrkan och från staten. I rapporten "Det nya landet" finns nu redovisat hur församlingar i Göteborgs stift arbetat flyktingmottagande och integration.
  • >>