Feltänkt att kräva högre löneökningstakt samtidigt som vi går in i en lågkonjunktur31.10.2022 14:34:23 CET | Pressmeddelande

Facken inom industrin missbedömer företagens utrymme för ökade lönekostnader när de med 4,4 procent kräver högre löneökningar än någonsin tidigare. Ska vi snabbt kunna ta oss tillbaka till en situation med välmående företag och ökande reallöner måste denna lönerörelse bli mycket återhållsam säger förhandlingscheferna för Grafiska Företagen, Gröna arbetsgivare och Trä och Möbelföretagen, TMF, i en gemensam kommentar till Facken inom industrins avtalskrav.

GYF:s branschpris på 100 000 kr till MAX Burgers vice koncernchef Christoffer Bergfors10.11.2021 10:30:00 CET | Pressmeddelande

I år går GYF:s branschpris på 100 000 kronor till Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX Burgers, för det arbete han och restaurangkedjan gjort för att uppmuntra barns läsglädje. Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande, GYF, delar varje år ut priser till personer som på olika sätt utmärkt sig genom att bidra till branschens utveckling. Stiftelsen har även delat ut pris för utbildning, formgivning samt ett uppsatspris.
  • >>