IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 37 miljoner besök och IKEA.se 113 miljoner besök under verksamhetsåret 2019. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Ingka Group ökar sina hållbarhetsinvesteringar med över 6 miljarder kronor under hela kommande år2.9.2020 16:04:09 CEST | Pressmeddelande

Ingka Group kommer att öka sina investeringar med syfte att nå IKEA:s övergripande mål att bli klimatpositivt till år 2030*. Under kommande 12 månader har koncernen åtagit sig att investera cirka 6 miljarder kronor i företag, lösningar och i den egna verksamheten, vilket innebär att den totala summan för investeringar i hållbarhet uppgår till 3,8 miljarder euro – närmare 40 miljarder kronor.

Lek, visa upp och lek om igen: IKEA och LEGO Group lanserar kreativ lösning som förenar lek och förvaring27.8.2020 09:00:15 CEST | Pressmeddelande

Idag kan IKEA of Sweden AB och LEGO Group avslöja resultatet av sitt samarbete. De två varumärkena har slagit sina påsar ihop för att skapa en lekfull förvaringslösning, BYGGLEK. BYGGLEK består av en serie förvaringslådor med LEGO® knoppar och en uppsättning specialgjorda klossar som uppmuntrar till lek och gör förvaringen i hemmet lite roligare. BYGGLEK säljs i alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se från och med den 1 oktober 2020.

Sommar på IKEA! Säsongens nyheter har premiär februari-april.10.3.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Njut av sommaren i sällskap av SOLBLEKT kollektion – skapad för utflykter, strandliv och avkopplande dagar på balkongen. Med vackra vintagemönster i mild färgskala påminner produkterna om soliga dagar från en svunnen tid. Här finns hopfällbara strandmöbler, parasoll, badtextilier, ryggsäck och kylkorg av flätad rotting. Materialen består av bomull från mer hållbara källor, återvunnen polyester och naturmaterial som åldras vackert och håller för många somrar framöver. Designduon Alicia Perry och Rebecca Intavarant har skapat kollektionens botaniska mönster. Designer Synnöve Mork har bidragit med klassiska ränder som gör sommarstilen komplett. Fler medlemmar i designteamet är: Hanna Dalrot, Hanna-Kaarina Heikkilä och Nike Karlsson. Säljstart: april 2020, tillfälligt besök. Säljs på alla IKEA varuhus i Sverige, ej online. Läs mer och ladda ner bilder av SOLBLEKT kollektion Skapa din egen oas under bar himmel. Årets sommarsortiment erbjuder inbjudande loungemöbler, flexibla matgrupper och
  • >>