Abonnera
Följ

Abonnera på pressmeddelanden från Industriarbetsgivarna

Få samtliga pressmeddelanden från Industriarbetsgivarna genom att skriva in din e-postadress nedan. Du kan avsluta ditt abonnemang när du vill.

Ny konjunkturrapport: Fortsatt kraftlös världskonjunktur18.5.2017 13:50 | Pressmeddelande

Ny rapport: Sverige tappar i konkurrenskraft – Tyskland och Nederländerna vinnare26.1.2017 10:32 | Pressmeddelande

I en ny rapport visar Industriarbetsgivarnas chefekonom, Mats Kinnwall, att Sveriges konkurrenskraft har försämrats kraftigt på stora och växande marknader de senaste 25 åren – och att länder som Tyskland och Nederländerna är vinnare i den globala konkurrensen. Rapporten visar att den svenska exportmarknadsandelen på världsmarknaden har krympt snabbare än BNP-andelen, både i absoluta och relativa termer.