Presstelefon08-690 49 00

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, EU:s inre marknad och handelspolitik. Kommerskollegium arbetar för frihandel och klara spelregler.
Meny

Kommerskollegium publicerar frågeunderlag för företag inför brexit29.10.2018 14:32 | Pressmeddelande

24 deltagare från 8 utvecklingsländer till Sverige för handelspolitisk utbildning12.10.2018 08:00 | Pressmeddelande

Så har handelshinder efter finanskrisen påverkat Sveriges och EU:s export12.12.2017 08:30 | Pressmeddelande

Har handelshinder som införts i kölvattnet av finanskrisen påverkat Sveriges export? Enligt en ny rapport, beställd av Kommerskollegium av professor Simon Evenett och Dr. Johannes Fritz vid University of St. Gallen är svaret ja i relation till Kina, men nej i relation till USA och Japan. Handeln inom EU förefaller inte ha påverkats av handelshindrande eller handelssnedvridande åtgärder som införts sedan finanskrisen.

29 deltagare från 10 utvecklingsländer till Sverige för handelspolitisk utbildning12.10.2017 09:00 | Pressmeddelande

• >>