Kungl. Patriotiska Sällskapet är sedan över 250 år en samlingspunkt för personer med engagemang i näringsliv, statsförvaltning, vetenskap och kultur. Gustav III skrev under stadgarna 1772.

Sällskapet förvaltar fonder på en halv miljard kr och delar årligen ut ca 15 Mkr i bidrag till forskning, utbildning och sociala ändamål.

Med Sällskapets medaljer premieras uppskattade arbetsinsatser och betydande gärningar. Med Näringslivsmedaljen uppmärksammas årligen nydanande insatser i näringslivet.

Meny

Erik Sellberg, ordförande i Ragnsells, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10 | Pressmeddelande

Anders Johansson, VD för AJ Produkter, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10 | Pressmeddelande

Tobias Lindfors, VD för StudentConsulting, får Näringslivsmedaljen för framstående entreprenörskap25.4.2017 19:10 | Pressmeddelande