Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och en av de största aktörerna i branschen. Med 181 bobutiker och över 900 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2020 förmedlade företaget cirka 26 300 objekt till ett försäljningsvärde av 63,4 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för femte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2020.

Ny kartläggning av bostadsmarknaden under coronapandemin: Pandemin har fått 900 000 svenskar att vilja bo större27.1.2021 07:17:00 CET | Pressmeddelande

Coronapandemin har lett till att mer än var tionde svensk – motsvarande drygt 900 000 personer – vill flytta till en större bostad. Störst är behovet bland unga vuxna, där mer än var fjärde i åldern 18–29 vill eller har flyttat till större boende på grund av pandemin. Det visar en ny Sifoundersökning gjord på uppdrag av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Pandemin ger fortsatt högtryck på villor och fritidshus6.11.2020 08:01:00 CET | Pressmeddelande

I oktober steg både villa- och bostadsrättspriserna i Sverige med 1 procent. Villapriserna har stigit med hela 11 procent och bostadsrättspriserna med 6 procent det senaste året. Dessutom har priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Livet på landet lockar – stark bostadsmarknad väntar i höst8.10.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I september ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Villapriserna har stigit med hela 10 procent och bostadsrättspriserna med 5 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Högtryck på bostadsmarknaden trots corona8.9.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I augusti ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Trots coronapandemin har villapriserna stigit med 8 procent och bostadsrättspriserna med 4 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 9 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Bostadsaffärerna ökar rekordstarkt11.8.2020 08:58:15 CEST | Pressmeddelande

Bostadsrättspriserna ökade med 1 procent under juli och har ett genomsnittspris på 2,2 miljoner kronor eller 37 872 kronor per kvadratmeter. Villapriserna steg under samma period med 2 procent och snittpriset uppgår nu till 3,0 miljoner kronor. Samtidigt har priserna på fritidshus ökat med 9 procent det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Ny kartläggning inför antagningsbeskedet visar: Studentstäderna där det är billigast att köpa bostad9.7.2020 07:17:00 CEST | Pressmeddelande

I Sundsvall och Västerås får studenterna flest kvadratmeter bostadsyta för pengarna. Priset på ettor har dock sjunkit mest i Umeå och Linköping det gångna året. Dyrast är enrummarna i Stockholm, Göteborg och Lund. Det visar en ny kartläggning av bostadsrättspriser i svenska universitetsstäder, baserad på data från Svensk Mäklarstatistik, som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Bostadsmarknaden tar ny fart8.7.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Bostadsrättspriserna förblev oförändrade under juni och har ett genomsnittspris på 2,6 miljoner kronor eller 39 295 kronor per kvadratmeter. Villapriserna steg under samma period med 2 procent och snittpriset uppgår nu till 3,4 miljoner kronor. Samtidigt har priserna på fritidshus ökat med 9 procent det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • >>