Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 179 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2019 förmedlade företaget cirka 23 500 objekt till ett försäljningsvärde av 52,4 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för femte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2020.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Livet på landet lockar – stark bostadsmarknad väntar i höst8.10.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I september ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Villapriserna har stigit med hela 10 procent och bostadsrättspriserna med 5 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Högtryck på bostadsmarknaden trots corona8.9.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I augusti ökade både villapriserna och bostadsrättspriserna i Sverige med 2 procent. Trots coronapandemin har villapriserna stigit med 8 procent och bostadsrättspriserna med 4 procent det senaste året. Dessutom har även priserna på fritidshus ökat med 9 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Bostadsaffärerna ökar rekordstarkt11.8.2020 08:58:15 CEST | Pressmeddelande

Bostadsrättspriserna ökade med 1 procent under juli och har ett genomsnittspris på 2,2 miljoner kronor eller 37 872 kronor per kvadratmeter. Villapriserna steg under samma period med 2 procent och snittpriset uppgår nu till 3,0 miljoner kronor. Samtidigt har priserna på fritidshus ökat med 9 procent det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Ny kartläggning inför antagningsbeskedet visar: Studentstäderna där det är billigast att köpa bostad9.7.2020 07:17:00 CEST | Pressmeddelande

I Sundsvall och Västerås får studenterna flest kvadratmeter bostadsyta för pengarna. Priset på ettor har dock sjunkit mest i Umeå och Linköping det gångna året. Dyrast är enrummarna i Stockholm, Göteborg och Lund. Det visar en ny kartläggning av bostadsrättspriser i svenska universitetsstäder, baserad på data från Svensk Mäklarstatistik, som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Bostadsmarknaden tar ny fart8.7.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Bostadsrättspriserna förblev oförändrade under juni och har ett genomsnittspris på 2,6 miljoner kronor eller 39 295 kronor per kvadratmeter. Villapriserna steg under samma period med 2 procent och snittpriset uppgår nu till 3,4 miljoner kronor. Samtidigt har priserna på fritidshus ökat med 9 procent det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Nedgång för bostadsrätter – högtryck på fritidshus9.6.2020 08:01:00 CEST | Pressmeddelande

Bostadsrättspriserna sjönk med 2 procent i maj och har ett genomsnittspris på 2,6 miljoner kronor eller 37 738 kronor per kvadratmeter. Villapriserna under samma period steg med 1 procent och snittpriset uppgår nu till 3,4 miljoner kronor. Samtidigt har priserna på fritidshus ökat med 8 procent det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Fler bostadsaffärer trots osäkert läge8.5.2020 08:01:00 CEST | Pressmeddelande

Villapriserna steg med 1 procent i april och snittpriset uppgår nu till 3,4 miljoner kronor. Bostadsrättspriserna sjönk med 1 procent under samma period. En genomsnittlig bostadsrätt kostar nu 2,5 miljoner kronor eller 37 810 kronor per kvadratmeter. Totalt såldes det 4 procent fler bostäder i april jämfört med samma månad förra året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Bostadsmarknaden påverkas negativt av coronapandemin8.4.2020 08:01:00 CEST | Pressmeddelande

Villapriserna steg med 1 procent i mars och snittpriset uppgår nu till 3,4 miljoner kronor. Bostadsrättspriserna förblev oförändrade under samma period. En genomsnittlig bostadsrätt kostar nu 2,6 miljoner kronor eller 39 546 kronor per kvadratmeter. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Ny analys av bostadsmarknaden i storstäderna visar: Göteborg hade störst prisuppgång under 2010-talet9.3.2020 07:17:00 CET | Pressmeddelande

Under det senaste decenniet var Göteborg den svenska storstad där bostadsrättspriserna ökade mest, med en uppgång på 103 procent. Sveriges dyraste stadsdelar ligger dock i Stockholm, med Vasastan och Östermalm i topp. Den stadsdelen är priserna steg allra mest var Angered-Bergsjön i Göteborg – upp 236 procent. Det visar en ny kartläggning gjord av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling med siffror från Svensk Mäklarstatistik.
  • >>