Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och en av de största aktörerna i branschen. Med 181 bobutiker och över 900 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2020 förmedlade företaget cirka 26 300 objekt till ett försäljningsvärde av 63,4 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för femte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2020.

Ny kartläggning av bostadsmarknaden under coronapandemin: Pandemin har fått 900 000 svenskar att vilja bo större27.1.2021 07:17:00 CET | Pressmeddelande

Coronapandemin har lett till att mer än var tionde svensk – motsvarande drygt 900 000 personer – vill flytta till en större bostad. Störst är behovet bland unga vuxna, där mer än var fjärde i åldern 18–29 vill eller har flyttat till större boende på grund av pandemin. Det visar en ny Sifoundersökning gjord på uppdrag av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Pandemin ger fortsatt högtryck på villor och fritidshus6.11.2020 08:01:00 CET | Pressmeddelande

I oktober steg både villa- och bostadsrättspriserna i Sverige med 1 procent. Villapriserna har stigit med hela 11 procent och bostadsrättspriserna med 6 procent det senaste året. Dessutom har priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • >>