Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Vi vill bidra till en rättvis och hållbar bostadsmarknad där fler kan byta bostad efter behov. De senaste tio åren har vi växt snabbast av alla landets fastighetsmäklare och är nu näst störst i branschen. Med 200 bobutiker och 1 000 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2023 förmedlade våra fastighetsmäklare cirka 22 700 objekt till ett försäljningsvärde av 58,6 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närvaron är viktig och tror att det är en av anledningarna till vi att sju av de senaste tio åren utsetts till mäklaren med Sveriges mest nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex

Ny kartläggning av bostadsaffärer visar: Allt högre tempo i budgivningarna16.4.2024 07:11:00 CEST | Pressmeddelande

I mars var budpremien, skillnaden mellan utgångspris och slutpris, på bostadsrätter 1,2 procent – den högsta noteringen sedan i somras. Villor säljs nu för första gången på länge över det utannonserade försäljningspriset. Det visar en ny kartläggning som gjorts av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, med siffror från Svensk Mäklarstatistik. Under pandemin var budpremien ofta över 10 procent.

Ny kartläggning inför fritidshussäsongen visar: Här får bostadsköparna störst fritidshus för miljonen3.4.2024 07:11:00 CEST | Pressmeddelande

I Kronoberg får bostadsköparna störst fritidshus för en miljon kronor – 67 kvadratmeter. Samma summa ger endast 19 kvadratmeter sommarstuga i Stockholm län, där fritidshusen är dyrast. Nu börjar högsäsongen för försäljning av fritidshus och priserna är lägre än på länge. Det visar en ny kartläggning av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Ny rapport visar: Ännu tuffare tider väntar för unga som letar egen bostad29.1.2024 07:11:00 CET | Pressmeddelande

Sveriges unga vuxna väntas få allt svårare att hitta ett eget boende under de kommande åren. Redan i dag bor åtta av tio unga i en kommun med bostadsbrist för unga och det kraftiga raset i byggandet av nya bostäder väntas slå extra hårt mot unga. Det visar den nya rapporten Ett träd som flyttas ofta, slår inte rot, som tagits fram av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Fler bostadsaffärer väntas under 202412.1.2024 08:01:00 CET | Pressmeddelande

I december sjönk både villa- och bostadsrättspriserna i Sverige med 1 procent. Samtidigt fortsätter antalet villaförsäljningar att öka och i 10 av 21 län har bostadsrättspriserna ökat det senaste året. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Under 2024 väntas bostadsmarknaden vända uppåt efter ett tufft fjolår.

Prisfall på fritidshus ger nya förutsättningar inför skidsäsongen: Här får bostadsköparna mest fjällstuga för pengarna1.11.2023 06:23:00 CET | Pressmeddelande

I Älvdalens kommun, där Idre och Grövelfjäll ligger, får bostadsköparna mest fjällstuga för pengarna – dyrast är fritidshusen i Åre. Priset på skidstugor har sjunkit mest i Härjedalen och Åre. Det visar en ny kartläggning av fritidshuspriser i Sveriges skidkommuner, gjord av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • >>