Hårt tryck på Serviceresor: ”Det kan bli en katastrofal situation i vinter”29.10.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Antalet resor med Serviceresor i Örebro fortsätter att öka. Sedan i våras har resandet ökat från cirka 900 resor per dag till 2 800 resor per dag. På grund av pandemin får endast en resenär åka i varje fordon och det kan ställa till stora problem framöver. - Vi har redan nu slagit i taket för vår kapacitet och vi har stora problem med förseningar. Får vi inte våra resenärer att undvika rusningstrafik kan det bli en smått katastrofal situation i vinter, säger Staffan Juliusson, chef för serviceresor på Länstrafiken.

Hårt tryck på serviceresor – försök undvika att åka under rusningstid8.9.2020 09:18:08 CEST | Pressmeddelande

Behovet av att åka med serviceresor i Örebro län har ökat kraftigt på bara några veckor. Antalet som vill åka har långt mer än fördubblats på kort tid och det kan medföra ökade väntetider. - Vi använder våra service- och färdtjänstbilar maximalt för att det inte ska bli för långa väntetider för våra kunder, men under rusningstider har vi svårt att klara av det, säger Staffan Juliusson, chef för serviceresor på Länstrafiken.

Sommartidtabellen för stadsbussarna i Örebro börjar gälla från 14 april3.4.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Länstrafiken tidigarelägger sommartidtabellen för stadsbussarna i Örebro. Den nya tidtabellen börjar gälla 14 april. Tidigareläggningen från juni till april sker med anledning av att Länstrafiken vill skapa en bättre beredskap för störningar i trafiken, utifrån ett högt antal sjukskrivningar bland bussförarna. Sommartidtabellen för 2020 medför inga större förändringar i linjesträckningar eller hållplatser, men antalet avgångar reduceras.

Nu börjar fler nya bussar att trafikera Örebro län30.9.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag börjar de nya blå och vita bussarna att rulla i Örebros stadstrafik och i stora delar i Örebro län. Då byts samtliga av Örebros stadsbussar ut, samt ytterligare regionbussar. Totalt är det 120 nya bussar som rullar ut i trafiken. Luftkonditionering, USB-uttag för laddning av mobiler och fler platser är några av nyheterna som Länstrafikens resenärer kan vänta sig när dem kliver ombord.
  • >>