Hårt tryck på serviceresor – försök undvika att åka under rusningstid8.9.2020 09:18:08 CEST | Pressmeddelande

Behovet av att åka med serviceresor i Örebro län har ökat kraftigt på bara några veckor. Antalet som vill åka har långt mer än fördubblats på kort tid och det kan medföra ökade väntetider. - Vi använder våra service- och färdtjänstbilar maximalt för att det inte ska bli för långa väntetider för våra kunder, men under rusningstider har vi svårt att klara av det, säger Staffan Juliusson, chef för serviceresor på Länstrafiken.

Sommartidtabellen för stadsbussarna i Örebro börjar gälla från 14 april3.4.2020 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Länstrafiken tidigarelägger sommartidtabellen för stadsbussarna i Örebro. Den nya tidtabellen börjar gälla 14 april. Tidigareläggningen från juni till april sker med anledning av att Länstrafiken vill skapa en bättre beredskap för störningar i trafiken, utifrån ett högt antal sjukskrivningar bland bussförarna. Sommartidtabellen för 2020 medför inga större förändringar i linjesträckningar eller hållplatser, men antalet avgångar reduceras.

Nu börjar fler nya bussar att trafikera Örebro län30.9.2019 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag börjar de nya blå och vita bussarna att rulla i Örebros stadstrafik och i stora delar i Örebro län. Då byts samtliga av Örebros stadsbussar ut, samt ytterligare regionbussar. Totalt är det 120 nya bussar som rullar ut i trafiken. Luftkonditionering, USB-uttag för laddning av mobiler och fler platser är några av nyheterna som Länstrafikens resenärer kan vänta sig när dem kliver ombord.

Busstrafik till södra Ladugårdsängen25.6.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I mitten av december börjar Länstrafiken trafikera i området södra Ladugårdsängen. Området har expanderat de senaste åren och växer till att bli ett av Örebro kommuns mest tätbefolkade bostadsområden. Det är en satsning som görs med sikte att nå fler och nya resenärer i kollektivtrafiken. - Vi ser att vi kommer nå fler och nya resenärer när vi har möjligheten att erbjuda bussförbindelser till och från södra Ladugårdsängen och bostadsområdet längs Karlsdalsallén, säger Fredrik Eliasson, kollektivtrafikchef på Länstrafiken. Södra Ladugårdsängen får busstrafik genom ny körväg för linje 6 Linje 6 får med start den 15 december 2019 en ny körväg mellan Lavendelvägen och Sveaparken. Den nya körvägen innebär att linje 6 kommer att trafikera hållplatserna: Tybble Vårdcentral Lavendelvägen Karlsdalsallén (ny hållplats) Termikgatan (ny hållplats) Fatbursgatan Loftbodsgatan Tullängsskolan Södra allén Sveaparken, följt av ordinarie hållplatser i riktning mot Slottet och vidare mot Hjärsta Mer avgån
  • >>