Länstrafiken lanserar en mer flexibel biljett – Flex 10/4019.10.2021 10:06:42 CEST | Pressmeddelande

Den senaste tiden har många i samhället utvecklat nya resvanor, då alla uppmanats att studera eller arbeta så mycket som möjligt hemifrån. När samhället nu successivt återgår till en mer normal vardag kommer en del fortsätta studera eller arbeta en del hemifrån. För att dessa resenärer ska kunna resa på ett hållbart sätt har Länstrafiken tagit fram Flex 10/40. Det är en mer flexibel biljett som ger 10 resdagar inom 40 dagar. Biljetten finns tillgänglig i Länstrafikens app från och med tisdagen den 19 oktober.

Hårt tryck på Serviceresor: ”Det kan bli en katastrofal situation i vinter”29.10.2020 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Antalet resor med Serviceresor i Örebro fortsätter att öka. Sedan i våras har resandet ökat från cirka 900 resor per dag till 2 800 resor per dag. På grund av pandemin får endast en resenär åka i varje fordon och det kan ställa till stora problem framöver. - Vi har redan nu slagit i taket för vår kapacitet och vi har stora problem med förseningar. Får vi inte våra resenärer att undvika rusningstrafik kan det bli en smått katastrofal situation i vinter, säger Staffan Juliusson, chef för serviceresor på Länstrafiken.

Hårt tryck på serviceresor – försök undvika att åka under rusningstid8.9.2020 09:18:08 CEST | Pressmeddelande

Behovet av att åka med serviceresor i Örebro län har ökat kraftigt på bara några veckor. Antalet som vill åka har långt mer än fördubblats på kort tid och det kan medföra ökade väntetider. - Vi använder våra service- och färdtjänstbilar maximalt för att det inte ska bli för långa väntetider för våra kunder, men under rusningstider har vi svårt att klara av det, säger Staffan Juliusson, chef för serviceresor på Länstrafiken.
  • >>