Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 202 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5 000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarby och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige lanserar osten “Ysta”28.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag lanserar Lidl Sverige en helt ny hårdost som endast kommer att säljas i Lidl-butiker runtom i landet. Osten “Ysta” är en tolv månader lagrad ost med en djup och kraftig smak med syrliga inslag och gräddiga toner. Namnet Ysta är en hyllning till svensk ostproduktion och röstades mellan 280 olika förslag fram av Lidl Sveriges medarbetare. Osten Ysta produceras naturligtvis i Sverige och är gjord på svensk mjölk.

Lidl Skeppsbron slår upp portarna i Jönköping6.10.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Livsmedelskedjan Lidl öppnar idag sin tredje och hittills största butik i Jönköpingsområdet när Lidl Skeppsbron välkomnar sina första gäster i den expansiva stadsdelen Södra Munksjön. Färsk frukt och grönt, kött från Sverige och delikatesser från hela världen kommer att samsas om rymliga 1 400 kvadratmeter butiksutrymme. Lidl Skeppsbron blir Lidls 205:e butik i Sverige när kedjan fortsätter att expandera.

Efter 20 år på Lidl: Johan Augustsson lämnar över stafettpinnen till Jakob Josefsson12.9.2022 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Johan Augustsson lämnar rollen som Sverigechef för Lidl efter att ha varit verksam i bolaget i drygt 20 år. Ny Sverigechef blir Jakob Josefsson som idag är chef över kedjans verksamhet i Estland och Lettland. Lidl Sverige har de senaste åren vuxit snabbare än övriga branschen. Satsningen på fler svenska varor, upprustningen av butiksnätet och klimatomställningen har uppskattats och lett till en kraftigt ökad tillströmning av kunder till butikerna. Idag har livsmedelskedjan över 200 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder, 3 centrallager och ett nytt huvudkontor, och är därmed välrustade för fortsatt tillväxt.

Lidl Sveriges hållbarhetsår: Minskade utsläpp trots stark tillväxt30.8.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges arbete med att minska sitt klimatavtryck och miljöpåverkan fortsätter genom flertalet insatser. Det framgår i företagets hållbarhetsredovisning för 2021/2022. Bland årets höjdpunkter syns ett flertal uppfyllda mål; bland annat om minskad plastanvändning, lanseringen av en unik livsmedelsförpackning gjord i återvunnen plast och en ökad andel hållbarhetsmärkta varor.

Rekordår för Lidl: Lidl Sverige växer mer än 7 gånger snabbare än branschen17.8.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under förra verksamhetsåret växte Lidl Sverige mer än sju gånger snabbare än övriga branschen, det står nu klart när företaget presenterar sitt bokslut för mars 2021 - februari 2022. Lidl växte med 7,1 % (12,8 % 2020/21) medan branschen som helhet växte med 0,9 % (7,1 %). Lidl Sverige fortsätter att ta marknadsandelar från de tre dominerande högpriskedjorna. Nettoomsättningen ökade till 14 186 MSEK, en ökning med 937 MSEK jämfört med föregående verksamhetsår.
  • >>