Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 191 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi vårt tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl satsar på digital medarbetarportal med målet att vara branschens bästa arbetsgivare5.11.2019 09:36:46 CET | Pressmeddelande

Lidl är Sveriges snabbast växande livsmedelskedja och närmar sig 200 butiker under 2020. I november invigs Lidls tredje centrallager i Örebro och våren 2020 invigs det nya huvudkontoret i Barkarby. Som ett steg i att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt och expansion samt de drygt 4200 medarbetarna har Lidl investerat i Benify, en individuellt anpassad medarbetarportal.

Premiär för Sollentunas gröna matbutik24.10.2019 16:14:18 CEST | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att växa i Sverige och öppnade under torsdagen sin 191:a butik i Edsberg, Sollentuna. Därmed är Lidl nio butiker från att nå målet 200 butiker 2020. Öppningen lockade många förväntansfulla och skapade långa köer tidigt på torsdagsmorgonen. Lidls 191:e butik i Sverige drog många nyfikna kunder och invigdes med bandklippning, provsmakningar, barnaktiviteter och massor med öppningserbjudanden.

Företaget Kompernaß återkallar Espressomaskin SEMS 1100 A127.9.2019 14:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kompernaß återkallar produkten Espressomaskin SEMS 1100 A1 av varumärket Silvercrest sedan det visat sig att produkten skulle kunna ge en elektrisk stöt. Espressomaskinen har sålts i samtliga Lidl Sveriges butiker. Återkallandet berör endast produkten: Tillverkare: Kompernaß H. GMBH Artikel: Espressomaskin SEMS 1100 A1 Artikelnummer: IAN 313486 (artikelnumret hittar du under espressomaskinen) Märke: Silvercrest Såld i Sverige under tidsperioden: 17 juni – 1 augusti Andra produkter av märket Silvercrest är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto. Kontakt: press@lidl.se Tel: 08-5555 7195

Uppstickaren Lidl utmanar svenska livsmedelsoligopolet - Ökar omsättningen snabbare än branschen i övrigt2.9.2019 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I dagarna blev Lidl Sverige årsredovisning för året 2018/19 klar. Resultatet visar att Lidls nettoomsättning i Sverige växer med åtta procent vilket är betydligt snabbare än övriga marknaden. Nettoomsättningen 2018/19 var 10 800 MSEK, därmed sprängdes den symboliska 10 miljardersgränsen. Under året öppnades 12 nya butiker samtidigt som arbetet med det nya centrallagret i Örebro och huvudkontoret i Barkarby tog fart.
  • >>