Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 202 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5 000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarby och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.

Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus, 15-pack samt 24-pack10.1.2023 14:08:22 CET | Pressmeddelande

Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack storlek M/L samt 24-pack storlek M. Återkallelsen berör endast produkter med bäst-före-datum 11-01-2023 samt 13-01-2023. Produkterna återkallas som en försiktighetsåtgärd efter att leverantören av äggen vid en rutinkontroll upptäckt salmonella i ett av de stall där äggen har värpts. Varorna kan innebära en hälsofara men vid upphettning till 70 grader dör salmonellabakterien.

Lidl välkomnar nytt regelverk för försäljning av ägg – kommer bidra till minskat matsvinn12.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Den 8 december infördes en ny lag kopplat till försäljning av ägg. Den nya lagen innebär att butiker kan sälja ägg i sju extra dagar vilket betyder att fullgoda produkter som tidigare kasserats nu kan säljas till konsumenter. Lidl Sverige har länge arbetat för en mer hållbar äggproduktion och har, som enda aktör på marknaden, krav på att alla ägg ska komma från frigående höns, även som ingrediens i Lidl Sveriges egna märkesvaror.
  • >>