Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 198 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

De delar på över 11 miljoner från Lidl Future Initiatives20.11.2020 14:05:07 CET | Pressmeddelande

Nu är pristagarna i årets upplaga av Lidl Future Initiatives – Hållbarhetsakuten utsedda. De vinnande projekten, som ska påskynda omställning till ett mer hållbart livsmedelssystem, korades tidigare idag vid en prisceremoni. Vinnarna belönas med stöd för att genomföra tester och piloter samt vidareutveckla sina idéer. Det totala stödet i år är 11 320 000 kronor, som Lidls kunder bidragit med genom en tidigare prishöjning på plastpåsar. Sammanlagt har Lidl Future Initiatives delat ut över 21 miljoner till olika hållbarhetsprojekt.

Rekordmånga ansökningar till Hållbarhetsakuten - nu har åtta finalister utsetts23.10.2020 09:55:44 CEST | Pressmeddelande

Rekordmånga projekt har sökt stöd från Lidl Future Initiatives och årets tema Hållbarhetsakuten. Av hela 122 ansökningar har nu finalister rekommenderats av en panel med ledande experter och åtta projekt har valts ut. Ett eller fler av projekten kommer att få ta del av de 11 miljoner kronor som Lidls kunder bidragit med genom en tidigare prishöjning på plastpåsar.

Nu kommer efterlängtade Lidl Plus16.10.2020 07:55:00 CEST | Pressmeddelande

Nu är väntan över för Lidls kunder, Lidl Sveriges kundklubb – Lidl Plus är här. Den nya appen, som bland annat ger digitala kuponger och erbjudanden, kan användas av alla som handlar på Lidl. Den kräver varken en krånglig registrering eller att man är stammis. Det räcker att kunden laddar ner appen i sin smartphone och registrerar sig med mobilnummer och e-postadress för att direkt ta del av alla fördelar.
  • >>