Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 202 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5 000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarby och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Från Axfood till Lidl: Caroline Kjerstadius är Lidl Sveriges nya hållbarhetschef15.11.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Hållbarhetsexperten Caroline Kjerstadius börjar som Lidl Sveriges hållbarhetschef vid årskiftet. Redan i dagarna smygstartar hon i sin nya roll som representant för Lidl Sverige vid Nordic Organic Food Fair där hon ska samtala om ekologiska varor med bland annat den danska ministern ansvarig för livsmedel och jordbruk, Rasmus Prehn. Caroline har en lång karriär på Axfood bakom sig.

Lidl Sverige bidrar till enklare mätning av kolhalten i jorden18.10.2021 10:30:00 CEST | Pressmeddelande

För snart ett år sedan valde Lidl Sverige att satsa 11 miljoner kronor på fem projekt inom ramen för Lidl Future Iniatives Hållbarhetsakuten. Ett av projekten, som drivs av företaget Inkonova, fokuserar på utvecklingen av mer kostnadseffektiva metoder för att mäta kolhalten i jorden. Hållbarhetsakuten bidrog med två miljoner kronor till projektet som Inkonova genomför i samarbete med forskningsinstitutet Rise, Hushållningsällskapet, Svensk Kolinlagring och Fjällbete.
  • >>