Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 191 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidls försäljning av julmust drog in rekordsumma på 235 000 kronor till Barncancerfonden15.1.2020 13:07:21 CET | Pressmeddelande

Lidl och Lidls kunder bidrog till en bättre jul för fler. 2019 års försäljning av Freeway julmust till förmån för Barncancerfonden slog alla föregående år och genererade hela 235 039 kronor. Dessutom samlar Lidl varje år julklappar från kunder i butikerna. I samarbete med Allwin skänktes totalt 4000 julklappar och barnböcker till familjer och människor som inte har råd eller möjlighet att själva köpa julklappar.

De vinner Lidls hållbarhetspris – delar på 10 miljoner kronor6.12.2019 09:11:49 CET | Pressmeddelande

Vad har återvinning av heterogent livsmedelsplastavfall, transformativ förpackningsdesign, flerskiktsfilm med återvunnen konsumentplast, kemisk återvinning och Skogsmulle gemensamt? De är alla hållbara framtidslösningar som under gårdagskvällen belönades med Lidl Future Initiatives pris och fick därmed finansiellt bidrag för att utveckla sina projekt. Den totala prissumman uppgick i år till 10 miljoner kronor.

Lidls butik på Gotland blir världens första klimatneutrala livsmedelsbutik20.11.2019 08:00:00 CET | Pressmeddelande

I måndags gjordes ett historiskt handslag när Swedish Green Building Council, SGBC, lämnade över ett certifikat till Lidl som innebär att den nya butiken på Gotland blir världens första klimatneutrala livsmedelsbutik enligt NollC02-certifieringen. Gotlands första Lidl-butik beräknas ska stå klar i juli 2020 och därmed tar Lidl tar ytterligare steg i att minska sin totala klimatpåverkan.

Lidl satsar på digital medarbetarportal med målet att vara branschens bästa arbetsgivare5.11.2019 09:36:46 CET | Pressmeddelande

Lidl är Sveriges snabbast växande livsmedelskedja och närmar sig 200 butiker under 2020. I november invigs Lidls tredje centrallager i Örebro och våren 2020 invigs det nya huvudkontoret i Barkarby. Som ett steg i att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt och expansion samt de drygt 4200 medarbetarna har Lidl investerat i Benify, en individuellt anpassad medarbetarportal.

Premiär för Sollentunas gröna matbutik24.10.2019 16:14:18 CEST | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att växa i Sverige och öppnade under torsdagen sin 191:a butik i Edsberg, Sollentuna. Därmed är Lidl nio butiker från att nå målet 200 butiker 2020. Öppningen lockade många förväntansfulla och skapade långa köer tidigt på torsdagsmorgonen. Lidls 191:e butik i Sverige drog många nyfikna kunder och invigdes med bandklippning, provsmakningar, barnaktiviteter och massor med öppningserbjudanden.
  • >>