Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Meny

Lidl först ut med endast KRAV-märkt råvara i charksortiment20.6.2018 13:57 | Pressmeddelande

Som första dagligvarukedja i Sverige presenterar Lidl nu en ny charkserie som enbart innehåller KRAV-märkt råvara. Etiketten ”KRAV-märkt råvara” visar att charkprodukterna är tillverkade av köttråvara från svenska grisar som fått beta, böka i jord och bada gyttjebad på sommaren. Den nya serien, Enebacken EKO, finns i butik från den 21 juni och består av färska köttbullar, wienerkorv, falukorv, kabanoss, chorizo och rökt skinka.

Utvidgad återkallelse Älgsalami av märket Dulano1.6.2018 11:07 | Pressmeddelande

Den 26 april återkallades en batch av Dulano Älgsalami eftersom det inte kunde uteslutas att ovan nämnda produkt kunde innehålla små bitar av metall. Produkten togs då bort från butikshyllorna och har inte funnits för försäljning sedan dess och inga ytterligare kundärenden har inkommit. Efter fortsatt och omfattande utredning hos leverantören Direkt Chark har brister i produktionsprocessen framkommit. Lidl finner det som osannolikt men det kan dock inte uteslutas att resterande batcher är berörda. Därför utvidgas nu återkallelsen och Lidl uppmanar kunder som köpt produkten att returnera eventuella kvarvarande förpackningar. Återkallelsen gäller samtliga bäst-före datum. Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Produkten finns inte för försäljning sedan tidigare återkallelse. Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av fö

Lidl lanserar nytt kommunikationskoncept – Allt annat är olidligt3.5.2018 08:36 | Pressmeddelande

I år firar Lidl 15 år i Sverige och har sedan inträdet på den svenska marknaden haft en tydlig utmanarroll. Lidl har idag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”, som syftar till att öka medvetenheten hos svenskarna för hur Lidl faktiskt kan erbjuda högsta kvalitet till bästa pris.

Återkallande av älgsalami26.4.2018 14:02 | Pressmeddelande

Lidl återkallar älgsalami av märket Dulano Återkallande pga. risk för bitar av metallbitar i produkten Artikel: Dulano Älgsalami, 200 g Bäst före: 11-08-2018 samt 17-07-2018 EAN: 7331982032561 Problem: Eftersom det inte kan uteslutas att ovan nämnd produkt kan innehålla små bitar av metall uppmanas konsumenten att avstå från att förtära produkten. Återkallelsen gäller enbart produkten med bäst-före datum 11-08-2018 och 17-07-2018. Åtgärd: Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Butikerna har uppmanats att omedelbart ta bort produkten från försäljning. Returnering: Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av förpackningen. Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavd kvitto. Pressförfrågningar: 08-5555 7195 Petra Whitehead Pressansvarig på Lidl press@lidl.se 08-5555 7195

Lidl Sverige närmar sig 10 miljarder, bäst omsättningsutveckling i branschen26.4.2018 08:22 | Pressmeddelande

Lidl växer kraftigt i Sverige. Under verksamhetsåret 2017 växte livsmedelskedjan med 11,2 procent. Det går att jämföra med en omsättningsutveckling för hela dagligvaruhandeln (enligt SCB) på strax över 2 procent under kalenderåret 2017. Samtidigt ökade Lidl expansionstakten och öppnade tre nya butiker och tecknade 24 avtal för nya butikslägen. 2018 firar Lidl 15 år i Sverige och har idag 172 butiker.
  • >>