Lidl är butiken där du kan handla med sunt förnuft, oavsett vad du väljer att bära med dig hem. Bakom detta löfte ligger vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris och vårt sätt att med själ och hjärta förverkliga denna idé. Allt annat är olidligt. För den dagen då vi inte lever upp till vårt löfte, så är vi inte Lidl längre.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Meny

Lidls årsredovisning 2017 klar – ökar nettoomsättning med 11,2 procent13.9.2018 12:15 | Pressmeddelande

I dagarna offentliggjorde Bolagsverket Lidl Sveriges årsredovisning för verksamhetsåret 2017 (1 mars 2017-28 februari 2018). Nettoomsättningen växte med 11,2 procent, betydligt mer än branschen i övrigt, och närmar sig därmed 10 miljarder i omsättning. Under förra året öppnade Lidl tre nya butiker och tecknade avtal om 24 nya butikslägen och nu rustar man för att växa ytterligare.
  • >>