Lundhags grundades 1932 då Jonas Lundhag startade ett litet skomakeri på Frösön utanför Östersund. Jonas tillverkade tåliga kängor som skulle hålla en livstid - en ambition som leder oss än idag. Vi har fört Jonas arv vidare och tillverkar även kläder och ryggsäckar för vandring och friluftsliv samt långfärdsskridskor och turpjäxor. Vi vill att människor ska leva hållbara liv genom att komma ut i naturen och använda slitstarka produkter som håller och som kan lagas.  Lundhags ingår av BRAV-koncernen.www.brav.com. Mer om Lundhags www.lundhags.com

Visa Allt
Visa Allt

Makke-Shorts

BILDER | JPEG
Följsamma och funktionella vandringsshorts med låg vikt. Makke Shorts har en lite tightare passform, och integrerad stretch ger dig maximal komfort. Perfekta shorts för dig som vill kunna växla mellan lugna och högintensiva aktiviteter i såväl bergen som i urbana miljöer. Makke Shorts är designade enligt vår hybridfilosofi; rätt material på rätt plats. Det smidiga huvudmaterialet Lundhags Polyester Cotton mix (LPC) är en mix av ekologisk bomull och återvunnen polyester, har mekanisk stretch för maximal rörelsefrihet. Förstärkningar i Schoeller Dry Skin stretch på baksida och i gren ger extra skydd mot väta och smuts där det behövs bäst. maximal rörelsefrihet och transporterar snabbt bort fukt från kroppen Handfickor och generösa benfickor med dragkedja låter dig förvara nödvändigheterna tryggt och säkert.

Gnaur

BILDER | JPEG
Vår största och mest avancerade ryggsäck, med hållbarhet och komfort för längre vandringar eller resor. Gnaur har stabilitet nog att klara tunga laster och bära dem komfortabelt. Perfekt för dig som vill slippa välja mellan bergsexpedition och familjeäventyr. Tillverkad i slitstark Lundhags PolyCotton-material speglar Gnaur vår filosofi om aningen robustare ryggsäckar. Alla delar av bärsystemet kan repareras eller ersättas. Robusta spännen och fästdon i aluminium, slitstarkt bärhandtag och regnskydd med fästkrokar är exempel från Gnaurs imponerande lista av funktioner. Gnaur har en extremt stabil ramkonstruktion som klarar de tyngsta lasterna. En extern och homogen ram för maximal vridstyvhet. Två vertikala V-formade stag i aluminium ger ryggpartiet ytterligare support. Ryggsäcken kommer i två olika storlekar; Regular long (RL) och Regular short (RS).

Gneik 54

BILDER | JPEG
En avancerad ryggsäck för medellånga distanser, för vandring och resor under både sommar- och vintertid. Utmärkt stabilitet och ventilationskomfort gör ryggsäcken perfekt för vinterbruk med hund eller pulka, eller för sommarvandring. En mångsidig ryggsäck för dig som gärna kombinerar äventyr och vardagsaktivitet. Lundhags Gneik-säckar är ideala för vinterturer, genom sin enkla och effektiva infästning av hundkoppel eller pulka, utan behov av ytterligare justeringar. Robusta spännen och fästdon i aluminium, och möjlighet att fästa mindre ryggsäckar från Lundhags för utökad packvolym. Stabilt och homogent externt ramsystem som klarar tunga laster. Handskvänliga dragkedjekläppar och fäste för trekkingstavar/isyxa gör ryggsäcken extremt mångsidig.

Lo Ws Jacket

BILDER | JPEG
Lätt och packbar vattentät jacka för dagar då vädrets makter gör uppror. Lo Ws Jacket är designad för friluftspersonen som söker ett minimalistiskt skydd för snabba åskoväder och regnskurar under vandringen. Jackan är tillverkad i ett extremt lätt 3-lagersmaterial med lätt stretch, som ger plagget extra komfort och maximal rörelsefrihet. Lo Jacket är din optimala kompanjon på bergsäventyret eller resan, för att alltid vara redo ifall vädret slår om.

Gnaur_green

BILDER | JPEG
Vår största och mest avancerade ryggsäcksmodell, med hållbarhet och komfort för längre vandringar eller resor. Gnaur har stabilitet nog att klara tunga laster och bära dem komfortabelt. Perfekt för dig som vill slippa välja mellan bergsexpedition och familjeäventyr. Tillverkad i slitstark Lundhags PolyCotton-material speglar Gnaur vår filosofi om aningen robustare ryggsäckar. Alla delar av bärsystemet kan repareras eller ersättas. Robusta spännen och fästdon i aluminium, slitstarkt bärhandtag och regnskydd med fästkrokar är exempel från Gnaurs imponerande lista av funktioner. Gnaur har en extremt stabil ramkonstruktion som klarar de tyngsta lasterna. En extern och homogen ram för maximal vridstyvhet. Två vertikala V-formade stag i aluminium ger ryggpartiet ytterligare support. Ryggsäcken kommer i två olika storlekar; Regular long (RL) och Regular short (RS).

gneik_green

BILDER | JPEG
Avancerad ryggsäck med mycket god stabilitet och ventilationskomfort för medellånga vandringsturer eller resor. Utmärkta funktioner oavsett om du ska spendera tid utomhus med en hund, åka skidor med pulka eller använda ryggsäcken tillsammans med trekkingstavar. Lundhags Gneik-säckar är ideala för vinterturer, genom sin enkla och effektiva infästning av hundkoppel eller pulka, utan behov av ytterligare justeringar. Robusta spännen och fästdon i aluminium, och möjlighet att fästa mindre ryggsäckar från Lundhags för utökad packvolym. Stabilt och homogent externt ramsystem som klarar tunga laster. Handskvänliga dragkedjekläppar och fäste för trekkingstavar/isyxa gör ryggsäcken extremt mångsidig.

MakkeWsJacket

BILDER | JPEG
Makke Womens Jacket är en lätt tresäsongsjacka i Lundhags Polyester Cotton mix (LPC). Jackans hybridkonstruktion ger en optimal balans mellan väderskydd, komfort och rörelsefrihet. Perfekt för dig som söker en funktionell jacka med låg vikt att slänga ner i ryggsäcken oavsett aktivitet. Tillverkad av slitstark Lundhags Polyester Cotton mix (LPC), en mix av ekologisk bomull och återvunnen polyester. Materialet är vindskyddande, och tack vare dess fluorkarbonfria DWR-behandling håller du dig torr i lättare regn. Schoeller-dryskin stretch i baksida och armbågspartier för att du ska kunna röra dig fritt. Ventilation i sidorna låter dig släppa ut överflödig värme. Strategiskt centrerade handfickor med dragkedja ger enkel åtkomst när du bär ryggsäck med höftbälte.

Authentic-Jacket

BILDER | JPEG
Teknisk och tålig jacka i stretchhybrid-konstruktion, designad för utmanande vandring. Authentic Jacket är tillverkad i slitstark Lundhags PolyCotton (LPC) med vaxad yta för extra väderskydd på exponerade områden, i kombination med solid LPC och Schoeller Dynamic.-stretch för rörelsefrihet och komfort. Fullt utrustad med flertalet fickor för enkel förvaring, och ventilationsdragkedjor för ökad luftgenomströmning. Jackan är behandlad med fluorkarbonfri DWR, som hjälper materialet att stå emot väta och smuts.

Jaure_Boot

BILDER | JPEG
Lundhags mest tekniska och avancerade 3-lagers skalkänga. Passar för mer krävande vandringar, gärna i obanad terräng och för dig som bär lite tyngre packning. Jaure II High har ett högt skaft tillverkat i Nubuck-läder, med ett mellanlager i isolerande Ariaprene och ett foder i läder. Nederdelen är mycket slitstark och skyddar effektivt foten mot stenar, vassa kanter och väta. Tillverkad i Certech® Exp, som består av ett vattentätt ytterlager i Liba Smart, ett mellanlager i isolerande och stötdämpande EVA och ett inre lager av mikrofiber som ger komfort. Kängan är utrustad med en Vibram Traction-sula med kraftfullt grepp, en skyddande tåkappa och en hälkil för maximal stötdämpning. Jaure II har en mycket lång livslängd. Enkel att reparera vid behov. Känggaranti ingår vid köp.

Makke

BILDER | JPEG
Makke Pant har alla funktioner och egenskaper som behövs för en riktigt bra vandringsbyxa. Tack vara stretch på alla de rätta ställena ger den full rörlighet och en fantastisk passform för många olika kroppstyper. Makke är en mycket smidig byxa i lättviktsmaterial. Huvudmaterialet i Makke Pant heter Lundhags Polyester Cotton mix, en blandning av ekologisk bomull och återvunnen polyester och har mekanisk stretch. Stretchpaneler i Schoeller-dryskin softshell skyddar mot revor från kvistar, skrap mot sten, ger maximal rörelsefrihet och transporterar snabbt bort fukt från kroppen.Schoeller-Schoeller-keprotec-förstärkning i byxans benslut ger optimal slitstyrka. Ventilationsdragkedjorna på insida lår, i handfickor och nertill längs benens yttersidor längs nederdelen av byxans ben.bidrar till ökad luftgenomströmning vid krävande aktivitet. Makke Pant finns i tre olika längder; Short, Regular och Long. Namnet Makke kommer från Makkene, ett 1 266 meter högt fjäll i Offerdal i Jämtland.

Gimmer MerinoHalfZip

BILDER | JPEG
Gimmer är plagget du vill ha närmast kroppen – året runt. Oavsett om du vandrar, reser eller gör toppturer på skidor passar denna långärmade t-shirt perfekt som baslager, tack vare merinoullens praktiska egenskaper och dess sköna komfortkänsla mot huden. Ullfibern isolerar bra, är värmereglerande, luktar inte och fungerar som bäst vid aktiviteter med varierande intensitet. Dessutom behåller ullen sin isolerande förmåga även när den är fuktig. Tröjan har en lång dragkedjeöppning i halsen för ventilation, och de platta sömmarna är strategiskt placerade för att reducera skav på axlarna när du bär ryggsäck.