Lundhags grundades 1932 då Jonas Lundhag startade ett litet skomakeri på Frösön utanför Östersund. Jonas tillverkade tåliga kängor som skulle hålla en livstid - en ambition som leder oss än idag. Vi har fört Jonas arv vidare och tillverkar även kläder och ryggsäckar för vandring och friluftsliv samt långfärdsskridskor och turpjäxor. Vi vill att människor ska leva hållbara liv genom att komma ut i naturen och använda slitstarka produkter som håller och som kan lagas.  Lundhags ingår av BRAV-koncernen.www.brav.com. Mer om Lundhags www.lundhags.com

Visa Allt
Visa Allt

Makke Light Ms Pant

BILDER | JPG
Makke Light Pant är ett nytillskott till den klassiska Makke-familjen och är designad för vandring under vår och sommar. Det är en lätt och smidig vandringsbyxa som är är tillverkad av en kombination av Polycotton (blandning av organisk bomull och återvunnen polyester) och stretchmaterial i nylon. Det tunna men slitstarka materialet tillsammans med mycket goda ventilationsmöjligheter gör Makke Light väl anpassad för vandringar i varmt klimat.

Makke-Shorts

BILDER | JPEG
Följsamma och funktionella vandringsshorts med låg vikt. Makke Shorts har en lite tightare passform, och integrerad stretch ger dig maximal komfort. Perfekta shorts för dig som vill kunna växla mellan lugna och högintensiva aktiviteter i såväl bergen som i urbana miljöer. Makke Shorts är designade enligt vår hybridfilosofi; rätt material på rätt plats. Det smidiga huvudmaterialet Lundhags Polyester Cotton mix (LPC) är en mix av ekologisk bomull och återvunnen polyester, har mekanisk stretch för maximal rörelsefrihet. Förstärkningar i Schoeller Dry Skin stretch på baksida och i gren ger extra skydd mot väta och smuts där det behövs bäst. maximal rörelsefrihet och transporterar snabbt bort fukt från kroppen Handfickor och generösa benfickor med dragkedja låter dig förvara nödvändigheterna tryggt och säkert.

Gnaur

BILDER | JPEG
Vår största och mest avancerade ryggsäck, med hållbarhet och komfort för längre vandringar eller resor. Gnaur har stabilitet nog att klara tunga laster och bära dem komfortabelt. Perfekt för dig som vill slippa välja mellan bergsexpedition och familjeäventyr. Tillverkad i slitstark Lundhags PolyCotton-material speglar Gnaur vår filosofi om aningen robustare ryggsäckar. Alla delar av bärsystemet kan repareras eller ersättas. Robusta spännen och fästdon i aluminium, slitstarkt bärhandtag och regnskydd med fästkrokar är exempel från Gnaurs imponerande lista av funktioner. Gnaur har en extremt stabil ramkonstruktion som klarar de tyngsta lasterna. En extern och homogen ram för maximal vridstyvhet. Två vertikala V-formade stag i aluminium ger ryggpartiet ytterligare support. Ryggsäcken kommer i två olika storlekar; Regular long (RL) och Regular short (RS).

Gneik 54

BILDER | JPEG
En avancerad ryggsäck för medellånga distanser, för vandring och resor under både sommar- och vintertid. Utmärkt stabilitet och ventilationskomfort gör ryggsäcken perfekt för vinterbruk med hund eller pulka, eller för sommarvandring. En mångsidig ryggsäck för dig som gärna kombinerar äventyr och vardagsaktivitet. Lundhags Gneik-säckar är ideala för vinterturer, genom sin enkla och effektiva infästning av hundkoppel eller pulka, utan behov av ytterligare justeringar. Robusta spännen och fästdon i aluminium, och möjlighet att fästa mindre ryggsäckar från Lundhags för utökad packvolym. Stabilt och homogent externt ramsystem som klarar tunga laster. Handskvänliga dragkedjekläppar och fäste för trekkingstavar/isyxa gör ryggsäcken extremt mångsidig.