ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Meny

Ny prognos: Få nya jobbtillfällen väntas i Stockholm-Uppsalaregionen under sommaren11.6.2019 09:14:19 CEST | Pressmeddelande

Arbetsgivare i Stockholm-Uppsalaregionen förutspår en stillsam sommar – i alla fall sett till antalet jobbtillfällen under det tredje kvartalet 2019. Sysselsättningstrenden ligger på svaga +2 procent, vilket är en minskning jämfört med tidigare jobbprognoser för 2019. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +7 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos: Många fler jobb i mellersta Sverige under sommaren11.6.2019 09:12:43 CEST | Pressmeddelande

Arbetsgivare i mellersta Sverige, där Södermanland, Västmanland, Värmland och Örebro län ingår, förutspår en ljus sommar – i alla fall sett till antalet jobbtillfällen under det tredje kvartalet 2019. Sysselsättningstrenden ligger på +11 procent, ett uppsving på sex procentenheter jämfört med samma period förra året. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +7 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos: En ljus sommar för svensk arbetsmarknad11.6.2019 08:00:03 CEST | Pressmeddelande

Svenska arbetsgivare förutspår en ljus sommar – i alla fall sett till antalet jobbtillfällen under det tredje kvartalet 2019. Sysselsättningstrenden ligger på +7 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer. Särskilt inom hotell- och restaurangbranschen väntas en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft, medan tillverkningsindustrin ser en negativ prognos för första gången sedan slutet av 2016.