ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på drygt 50 orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Meny

Ny prognos: Det våras för fler jobbtillfällen inom handeln igen12.3.2019 08:55:05 CET | Pressmeddelande

Arbetsgivare inom handeln förväntar sig en något ökad efterfrågan på arbetskraft under andra kvartalet 2019, med en sysselsättningstrend på +5 procent. Det ser med andra ord ljusare ut på arbetsmarknaden igen, efter den bleka prognosen från föregående kvartal då arbetsgivarna i handelssektorn inte trodde på någon jobbtillväxt alls. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +9 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos: Många fler jobbtillfällen inom hotell- och restaurangbranschen12.3.2019 08:53:16 CET | Pressmeddelande

Arbetsgivare inom hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under andra kvartalet 2019, med en urstark sysselsättningstrend på +23 procent. Det är ett uppsving på sju procentenheter jämfört med förra våren, då prognosen låg på +16 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +9 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos: Fler jobbtillfällen i mellersta Sverige i vår12.3.2019 08:52:28 CET | Pressmeddelande

Arbetsgivare i mellersta Sverige, där Södermanland, Västmanland, Värmland och Örebro län ingår, är positiva och tror på en ökad efterfrågan på arbetskraft under andra kvartalet 2019. Sysselsättningstrenden för regionen ligger på +7 procent, vilket är något högre än förra våren då prognosen låg på +4 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +9 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny rekordprognos: Norra Sverige har störst efterfrågan på jobb i landet12.3.2019 08:52:00 CET | Pressmeddelande

Arbetsgivare i norra Sverige levererar en ny rekordprognos och tror på en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under andra kvartalet 2019, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer. Förra kvartalet låg sysselsättningstrenden på +15 procent, vilket var den starkaste prognosen från regionen sedan 2010. Men nu slår norra Sverige ett nytt rekord med en jobbprognos på hela +27 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +9 procent.

Ny prognos: Det våras för fler jobbtillfällen12.3.2019 08:47:32 CET | Pressmeddelande

Svenska arbetsgivare är positiva och tror på en ökad efterfrågan på arbetskraft under andra kvartalet 2019, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer. Sysselsättningstrenden ligger på +9 procent, vilket är den starkaste siffran på nästan två år. Arbetsgivare i norra Sverige rapporterar en ny rekordprognos på +27 procent och i både byggbranschen och hotell- och restaurangbranschen väntas en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft.

Kommentar: Så påverkar den krisande bostadsmarknaden arbetsmarknaden6.2.2019 11:00:00 CET | Pressmeddelande

I dag presenterar Svenskt Näringsliv den nya rapporten ”Den krisande bostadsmarknaden – dags för genomgripande reformer” under ett seminarium, där bland annat ManpowerGroups vd Mikael Jansson medverkar. Rapporten pekar på konsekvenserna som bostadsmarknaden har för den svenska arbetsmarknaden och visar att bostadsbristen försvårat rekryteringen för vart femte företag under det senaste året.

Prognos: 2019 inleds med fler jobbtillfällen inom hotell- och restaurangbranschen8.1.2019 09:08:05 CET | Pressmeddelande

Arbetsgivare inom hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en fortsatt stark efterfrågan på arbetskraft under första kvartalet 2019 med en sysselsättningstrend på +12 procent, en minskning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på urstarka +21 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +5 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.