ManpowerGroup™ är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi hjälper såväl små som stora verksamheter i många olika branscher under fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management.

Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder.

I Sverige finns finns vi representerade på mer än 70 kontor och har totalt drygt 12.000 anställda.
Verksamheten genererar drygt 20.000 jobb varje år.

Manpower.se är en av de ledande jobbsiterna i Sverige med drygt 200.000 aktiva cv och mellan 8.000 - 15.000 aktuella jobbannonser. För mer information eller för att söka lediga jobb - besök manpower.se

Meny

Ny prognos: Positiva signaler för höstens arbetsmarknad12.9.2017 08:13 | Pressmeddelande

Svenska arbetsgivare förväntar sig en positiv utveckling på arbetsmarknaden under fjärde kvartalet 2017 med en sysselsättningstrend på +5 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer. Särskilt arbetsgivare i Skåne och mellersta Sverige förväntar sig en starkt ökad efterfrågan på arbetskraft. Energisektorn ser en kraftig uppgång och även parti- och detaljhandeln, såväl som finans-, fastighets- och uppdragsbranscherna rapporterar optimistiska sysselsättningsprognoser.

Stor efterfrågan på arbetskraft för hotell- och restaurangbranschen i sommar13.6.2017 08:06 | Pressmeddelande

Den pågående högkonjunkturen syns tydligt i hotell- och restaurangarbetsgivarnas sysselsättningsplaner och sysselsättningstrenden för det tredje kvartalet är höga + 20 procent - den starkaste jobbprognosen på över två år. Även handeln och finans-, fastighets- och uppdragsbranscherna förväntar sig en mycket stor kompetensefterfrågan. Bland regionerna är det i Götaland de största jobbökningarna väntas, då både östra och västra Götaland har lämnat starka prognoser inför det kommande kvartalet.

• >>

Verksamheten genererar drygt 20.000 jobb varje år.