Sverige ska vara möjligheternas land. Där det är din ansträngning som avgör hur långt du kan gå  – inte varifrån du kommer eller vilka föräldrar du har. Sverige ska vara ett land där klassresor är möjliga - barn ska aldrig ärva sina föräldrars problem. Tillsammans kan vi se till att Sverige får en hoppfull framtid.

Ulf Kristersson håller säkerhetspolitiskt linjetal4.4.2022 15:56:50 CEST | Pressmeddelande

Onsdagen den 6 april håller Moderaternas partiledare ett säkerhetspolitiskt linjetal på Försvarshögskolan i Stockholm. Talet avslutas med en frågestund av Försvarshögskolans elever. Efter talet har medier möjlighet att ställa frågor. Tid och plats: Tid: Kl 10.30, onsdagen den 6 april Plats: Försvarshögskolan Arrangör är FMS Försvarshögskolan. Obligatorisk anmälan till Niklas Gillström på niklas.gillstrom@moderaterna.se

Påminnelse: Pressinbjudan till Moderaternas Sverigemöte18.3.2022 13:09:32 CET | Pressmeddelande

Efter två år med digitala möten samlas Moderaterna i Örebro för att genomföra Sverigemötet. Sverigemötet är Moderaternas största årliga konferens med en rad spännande seminarier och föreläsningar. Under lördagen kommer Moderaterna även att hålla valkonvent. Huvudpunkter under Sverigemötet: Fredag 25 mars: 09.00: Sverigemötet inleds 12.30: Tal av Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomisk-politisk talesperson Lördag 26 mars: 09.30: Valkonvent 11.00: Tal av Ulf Kristersson, partiledare Pressackreditering krävs och anmäl kan göras här. Praktisk information hittas här.

Pressinbjudan till Moderaternas Sverigemöte8.3.2022 17:00:37 CET | Pressmeddelande

Efter två år med digitala möten samlas Moderaterna i Örebro för att genomföra Sverigemötet. Sverigemötet är Moderaternas största årliga konferens med en rad spännande seminarier och föreläsningar. Under lördagen kommer Moderaterna även att hålla valkonvent. Huvudpunkter under Sverigemötet: Fredag 25 mars: 09.00: Sverigemötet inleds 12.30: Tal av Elisabeth Svantesson, vice partiledare och ekonomisk-politisk talesperson Lördag 26 mars: 09.30: Valkonvent 11.00: Tal av Ulf Kristersson, partiledare Pressackreditering krävs och anmäl kan göras här. Praktisk information hittas här.

Ulf Kristersson besöker hemvärnet i Strängnäs3.3.2022 15:12:22 CET | Pressmeddelande

I morgon, fredagen den 4 mars, besöker Moderaternas partiledare Ulf Kristersson hemvärnet i Strängnäs. Ulf Kristersson träffar bland annat nya rekryter som gör sin första dag i hemvärnet och bataljonschefen. Tid och plats Tid: Den 4 mars, kl 09:30-11:00 Plats: Södermanlandsgruppen, Svältenlägret, Eldsundsviken, by 760, Strängnäs Media är välkomna att närvara under besöket och Ulf Kristersson finns tillgänglig för kommentarer efteråt.
  • >>