MOMENT GROUP

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien med en palett av kända varumärken. Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 400 medarbetare.  Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Malmö och Falkenberg och Malmö.

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.

Golden Hits blir ny spelplats för IT'S MF BINGO!9.1.2024 15:24:27 CET | Pressmeddelande

Anrika Golden Hits på Kungsgatan i Stockholm blir under tolv veckor Miss Ingas nya dekadenta lekplats när hen återupplivar sin succéshow It's MF Teatime. Den kritikerrosade showen som redan har setts av över 45 000 personer gjorde att dragshowartisten fick epitetet ”Sveriges svar på Ricky Gervais” av Rix Morronzoo! Med nyskapat material i kreativt samarbete med Golden Hits är Miss Inga tillbaka större, bättre och roligare än någonsin.

Bermuda Deck Shuffle Club har öppnat i Malmö6.12.2023 11:19:27 CET | Pressmeddelande

Nu har koncernens nya koncept Bermuda Deck Shuffle Club slagit upp portarna till sin första aktivitetsrestaurang. Efter några kvällar med smygpremiärer fylldes Bermuda under premiärkvällen av nyfikna och partysugna shufflare som tillsammans skapade en Grand Opening-succé. Gästerna bjöds på smakprov från menyns exklusiva mackor och signaturdrinkar - och självklart massor av shufflande. Allt ackompanjerat av kvällens liveband och DJ.

Succéshowen “A show larger than life” intar Rondo i Göteborg27.11.2023 08:00:59 CET | Pressmeddelande

Den storslagna showproduktionen A show larger than life hyllar fenomenet boybands och musiken från 90-talet fram till idag. Under hösten har showen trollbundit fullsatta publikhav på Hamburger Börs i Stockholm. Nu är det klart att Göteborgs största showkrog, Rondo på Liseberg, tar över. Dörrarna öppnas för oförglömliga kvällar fyllda av glädje, fest och nostalgi den 12 september 2024.

Ett resultat över förväntan i en orolig tid - Q3-rapporten släppt17.11.2023 08:56:09 CET | Pressmeddelande

Trots ett tuffare konjunkturläge och en oro i omvärlden presterar vi både för kvartalet och för årets första nio månader de starkaste resultaten i koncernens historia. Det fjärde kvartalet är det finansiellt viktigaste för koncernen med ett resultat som vanligtvis överstiger helårets. Vid utgången av tredje kvartalet är det ackumulerade resultatet därav alltid negativt och landar i år på -11 msek (-17msek), medan kvartalet visar -8 msek (-17 msek). För båda perioderna är detta en klar förbättring jämfört med tidigare år. Strategin är fortsatt att successivt minska vårt säsongsberoende och satsningen på de nya och egna koncepten SLICE och BERMUDA är ett steg i rätt riktning då aktivitetsrestaurangernas intjäning är mer jämnt fördelad över året.

Cirkusbygningen i Köpenhamn – vår ikoniska Green Key-certifierade arena9.11.2023 16:49:25 CET | Pressmeddelande

Nästa år firar vi 20-årsjubileum i Cirkusbygningen i Köpenhamn! Det kanske starkaste konceptet för middagsshower i Skandinavien – Wallmans – tog för två decennier sedan över denna imponerande arena i hjärtat av den danska huvudstaden. Med sitt fantastiska auditorium för upp till tusen middagsgäster och en takhöjd som möjliggör spektakulära akrobatiknummer, erbjuder Cirkusbygningen hållbara upplevelser i världsklass. Sedan 2022 är arenan Green Key-certifierad, vilket bevisar att man genom nytänkande och varsamhet lyckas bedriva en hållbar verksamhet i denna magnifika byggnad med nästan 140 år på nacken.

MOMENT GROUP