Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15 | Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20 | Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13 | Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25 | Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33 | Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!

Efter högt biljettryck till Peter Jöback och showen "Med hjärtat som insats" släpps nu fler datum till Cirkus13.3.2018 09:16 | Pressmeddelande

Efter stor efterfrågan och högt biljettryck till Peter Jöback och kommande showen "Med hjärtat som insats” släpps idag fler datum till höstens show på Cirkus i Stockholm. Glädjande nyheter för Peter Jöback, som just nu återigen befinner sig på Broadway och där han gör succé i huvudrollen på "Phantom of the Opera's" 30 års jubileum.

GHOST - Musikalen om odödlig kärlek kommer till China Teatern i höst!6.3.2018 13:00 | Pressmeddelande

GHOST – den romantiska filmen med Patrick Swayze och Demi Moore i huvudrollerna kom år 1990, både historien och Whoopie Goldberg blev belönade med en Oscar. Baserad på filmsuccén, skapades musikalen med samma namn och efter premiären på brittiska Manchester Opera House i mars 2011 blev den snart omtalad som en av vår tids mest rörande kärlekshistorier. Musikalen har gjort stor succé på både Broadway och West End och nu får vi äntligen chansen att uppleva GHOST live på China Teatern i Stockholm.

Eric Gadd tar över Hamburger Börs i höst med egen show!5.3.2018 09:45 | Pressmeddelande

Förra året firade Eric Gadd 30 år som artist och nu är det äntligen dags att debutera med en egen show. Den 13 september är det urpremiär för OMG på Hamburger Börs i Stockholm, en glorifierad konsertupplevelse där Gadd ackompanjeras av Sveriges musikerelit. Eric kommer att bjuda på låtar från hela sin gedigna repetoar. En helkväll, inkluderat en Dinnerclubmeny signerad artisten själv samt en 90 minuters soulshow med ös från början till slut, utlovas. Biljetterna släpps den 19 mars.
  • >>