Philip Morris

Philip Morris International (PMI) är ett ledande internationellt tobaksföretag som arbetar för att skapa en rökfri framtid och utveckla sin portfölj, för att i framtiden också omfatta produkter utanför tobaks- och nikotinsektorn. PMI har funnits i Norden sedan 1969 och är med cirka 280 anställda ett av regionens ledande tobaksföretag. Företagets nuvarande produktportfölj består primärt av cigaretter och rökfria produkter, inklusive uppvärmda tobaksprodukter, e-cigaretter, snus och nikotinpåsar.

Sedan 2008 har PMI investerat 10,5 miljarder USD i att utveckla, vetenskapligt underbygga och kommersialisera innovativa rökfria produkter för vuxna som annars skulle fortsätta röka, med målet att helt sluta sälja cigaretter. Det omfattar utvecklingen av vetenskapliga förmågor i världsklass, särskilt inom områdena preklinisk systemtoxikologi, klinisk forskning och beteendevetenskaplig forskning, såväl som postmarknadsstudier. I november 2022 förvärvade PMI Swedish Match – en ledare inom orala nikotinprodukter. Med ledande varumärken inom flera kategorier bildar företagen en global rökfri pionjär. I USA har landets livsmedels- och läkemedelsmyndighet (FDA) godkänt marknadsföring av versioner av PMI:s elektroniska enheter och förbrukningsvaror, samt Swedish Matchs snus- och nikotinprodukter, som Modified Risk Tobacco Products (MRTP). Beslutet vilar på bedömningen av en regleringsändring som lämplig för att främja folkhälsan. 

Sedan den 31 december 2022, finns PMI:s rökfria produkter till försäljning på 73 marknader. PMI uppskattar att cirka 17,8 miljoner vuxna runt om i världen har bytt till PMI:s elektroniska enhet och slutat röka. För helåret 2022 stod rökfria produkter för cirka 32% av PMI:s totala nettointäkter. Med en stark grund och betydande expertis inom life science tillkännagav PMI i februari 2021 sin ambition att expandera inom hälso- och välmående segmentet. Genom sitt dotterbolag Vectura Fertin Pharma ämnar företaget erbjuda innovativa produkter och lösningar för att möta nya patient- och konsumentbehov. För mer information, besök www.pmi.com och www.pmiscience.com.

Marknaden för olagliga cigaretter fortsätter växa i EU4.9.2023 11:00:33 CEST | Pressmeddelande

Enligt en ny studie från KPMG fortsatte den olagliga cigarettmarknaden i den Europeiska Unionen (EU) att växa 2022. Ökningen är cirka 0,7%, huvudsakligen drivet av ökningar i Frankrike och Belgien. Den största olagliga marknaden inom EU finns i Frankrike och står nu för 47% av den totala olagliga cigarettkonsumtionen i regionen. En uppskattning är att 8 miljarder olagliga cigaretter som konsumerades i Frankrike var förfalskade produkter vilket är mer än hela den svenska cigarettmarknaden som omsätter cirka 5 miljarder cigaretter.

En rökfri framtid är enda vägen framåt – 2021 års hållbarhetsrapport för Philip Morris International i Norden19.10.2022 10:32:48 CEST | Pressmeddelande

Som ett av världens ledande tobaksbolag är hållbarhetsarbetet en naturlig och prioriterad del av Philip Morris (PMI) verksamhet. För tredje året i rad presenterar PMI nu en hållbarhetsrapport som fokuserar på den nordiska marknaden och hur verksamheten kan göra störst skillnad lokalt, men också visar hur PMI i Norden kan bidra till att nå de globala målen.

Den illegala marknaden fortsätter att växa i EU enligt en ny studie från KPMG28.6.2022 13:51:13 CEST | Pressmeddelande

Konsumtionen av illegala cigaretter i EU har under 2021 ökat med uppskattningsvis 3,9 % – eller 1,3 miljarder cigaretter – och nådde 35,5 miljarder konsumerade cigaretter. Mängden motsvarar 8,1% av den totala konsumtionen cigaretter i regionen. Samtidigt har den totala cigarettkonsumtionen i EU minskat under samma period. Detta visar KPMG:s årliga studie om konsumtionen av illegala cigaretter som genomförs på Philip Morris International (PMI) uppdrag.
  • 1
  • 2
  • Sista
  • >>

Philip Morris International (PMI) är ett ledande internationellt tobaksföretag som arbetar för att skapa en rökfri framtid och utveckla sin portfölj, för att i framtiden också omfatta produkter utanför tobaks- och nikotinsektorn. PMI har funnits i Norden sedan 1969 och är med cirka 280 anställda ett av regionens ledande tobaksföretag. Företagets nuvarande produktportfölj består primärt av cigaretter och rökfria produkter, inklusive uppvärmda tobaksprodukter, e-cigaretter, snus och nikotinpåsar.

Sedan 2008 har PMI investerat 10,5 miljarder USD i att utveckla, vetenskapligt underbygga och kommersialisera innovativa rökfria produkter för vuxna som annars skulle fortsätta röka, med målet att helt sluta sälja cigaretter. Det omfattar utvecklingen av vetenskapliga förmågor i världsklass, särskilt inom områdena preklinisk systemtoxikologi, klinisk forskning och beteendevetenskaplig forskning, såväl som postmarknadsstudier. I november 2022 förvärvade PMI Swedish Match – en ledare inom orala nikotinprodukter. Med ledande varumärken inom flera kategorier bildar företagen en global rökfri pionjär. I USA har landets livsmedels- och läkemedelsmyndighet (FDA) godkänt marknadsföring av versioner av PMI:s elektroniska enheter och förbrukningsvaror, samt Swedish Matchs snus- och nikotinprodukter, som Modified Risk Tobacco Products (MRTP). Beslutet vilar på bedömningen av en regleringsändring som lämplig för att främja folkhälsan. 

Sedan den 31 december 2022, finns PMI:s rökfria produkter till försäljning på 73 marknader. PMI uppskattar att cirka 17,8 miljoner vuxna runt om i världen har bytt till PMI:s elektroniska enhet och slutat röka. För helåret 2022 stod rökfria produkter för cirka 32% av PMI:s totala nettointäkter. Med en stark grund och betydande expertis inom life science tillkännagav PMI i februari 2021 sin ambition att expandera inom hälso- och välmående segmentet. Genom sitt dotterbolag Vectura Fertin Pharma ämnar företaget erbjuda innovativa produkter och lösningar för att möta nya patient- och konsumentbehov. För mer information, besök www.pmi.com och www.pmiscience.com.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye