Philip Morris

Philip Morris International: Skapar en rökfri framtid

Philip Morris International (PMI) leder en omvandling av tobaksindustrin för att skapa en rökfri framtid och utvecklar portfölj med långsiktiga produkter utanför tobaks- och nikotinsektorn. Företagets nuvarande produktportfölj består primärt av cigaretter och rökfria produkter, inkluderade e-cigaretter, snus och nikotinpåsar, som säljs utanför USA. Sedan 2008 har PMI investerat mer än 9 miljarder USD för att utveckla och kommersialisera innovativa och vetenskapligt underbyggda rökfria produkter för vuxna som annars skulle fortsätta att röka, med målet att helt sluta sälja cigaretter. Detta innebär bland annat att bygga upp förmågan att genomföra vetenskapliga utvärderingar i världsklass, särskilt inom områdena preklinisk systemtoxikologi, klinisk forskning, beteendevetenskaplig forskning och post-markering studier. USA:s livsmedels- och läkemedelsmyndighet (FDA) har godkänt marknadsföring av en version av PMIs platform 1- produkt som en Modified Risk Tobacco Product (MRTP), då de konstaterat att en ändring av regleringen för dessa produkter är lämpligt för att främja folkhälsan. Per den 31 december 2021, finns PMIs rökfria produkter till försäljning på 71 marknader, och PMI bedömer att ungefär 15,3 miljoner vuxna i världen har bytt till PMIs platform 1-produkt och slutat röka. Med en stark grund och betydande expertis inom life science tillkännagav PMI i februari 2021 sin ambition att expandera inom hälso- och sjukvårdsområdet och erbjuda innovativa produkter och lösningar för att möta patient- och konsumentbehov som ännu inte blivit tillgodosett. För mer information, besök www.pmi.com och www.pmiscience.com.

Philip Morris International: Skapar en rökfri framtid

Philip Morris International (PMI) leder en omvandling av tobaksindustrin för att skapa en rökfri framtid och utvecklar portfölj med långsiktiga produkter utanför tobaks- och nikotinsektorn. Företagets nuvarande produktportfölj består primärt av cigaretter och rökfria produkter, inkluderade e-cigaretter, snus och nikotinpåsar, som säljs utanför USA. Sedan 2008 har PMI investerat mer än 9 miljarder USD för att utveckla och kommersialisera innovativa och vetenskapligt underbyggda rökfria produkter för vuxna som annars skulle fortsätta att röka, med målet att helt sluta sälja cigaretter. Detta innebär bland annat att bygga upp förmågan att genomföra vetenskapliga utvärderingar i världsklass, särskilt inom områdena preklinisk systemtoxikologi, klinisk forskning, beteendevetenskaplig forskning och post-markering studier. USA:s livsmedels- och läkemedelsmyndighet (FDA) har godkänt marknadsföring av en version av PMIs platform 1- produkt som en Modified Risk Tobacco Product (MRTP), då de konstaterat att en ändring av regleringen för dessa produkter är lämpligt för att främja folkhälsan. Per den 31 december 2021, finns PMIs rökfria produkter till försäljning på 71 marknader, och PMI bedömer att ungefär 15,3 miljoner vuxna i världen har bytt till PMIs platform 1-produkt och slutat röka. Med en stark grund och betydande expertis inom life science tillkännagav PMI i februari 2021 sin ambition att expandera inom hälso- och sjukvårdsområdet och erbjuda innovativa produkter och lösningar för att möta patient- och konsumentbehov som ännu inte blivit tillgodosett. För mer information, besök www.pmi.com och www.pmiscience.com.