Plan International Sverige är en del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i 75 länder. Vi arbetar på uppdrag av barn för att stärka deras rättigheter och säkerställa att flickors lika villkor respekteras. Plan International är partipolitiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention.

Ny internationell studie: Mer än varannan flicka trakasseras på nätet5.10.2020 05:32:00 CEST | Pressmeddelande

Över hälften av flickor och unga kvinnor har utsatts för hot och hat på nätet – och var femte flicka har slutat med eller minskat sin användning av sociala medier efter att ha utsatts för kränkningar. Det visar en ny studie av barnrättsorganisationen Plan International. I ett öppet brev kräver nu flickor och unga kvinnor över hela världen att Facebook, Instagram, TikTok och Twitter agerar.

Ny rapport: Miljontals flickor i Asien föder barn i stället för att gå i skolan4.3.2020 10:00:38 CET | Pressmeddelande

Ny ordförande för Plan International Sverige29.11.2019 06:13:00 CET | Pressmeddelande

• >>