Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare18.8.2021 14:53:39 CEST | Pressmeddelande

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.

Tre anledningar till varför du ska byta Elbolag regelbundet5.8.2021 11:34:01 CEST | Pressmeddelande

Det finns en stor privatekonomisk fördel med att byta elbolag med jämna mellanrum då det finns mycket pengar att tjäna, särskilt vid hushåll med stor elförbrukning. Detta då du kan använda dig av elbolagens kampanjer som de ofta har för att få in nya kunder. Bara genom att du byter elavtal när du flyttar så för du ett elavtal som är prispressat utefter marknaden då flera elbolag konkurrerar med sina elpriser inom jämförelsetjänsten Elbyte.

Nu kan du köpa elmoped från Evess och komma längre med samma batteri5.8.2021 11:23:04 CEST | Pressmeddelande

Varje batteri till elmopeden kan se ut att vara likadana utifrån. Men det finns både bly batterier samt lithium batterier. Evess har alltid sålt lihtium batterier men utväcklingen går framåt och cellerna blir bättre. När du ville köpa elmoped för första gången fick du din elmoped med 20 Ah lithium batteri. Nu är samma siffra 24 Ah och redan i höst kan det gå upp till 26 Ah. Detta är något många kunder efterfrågar då det just är räckvidden som avhåller de flesta från att köpa elmoped istället för bensin moped. I början kom man 50 km med en Evess elmoped, nu kommer man 60 km. Om räckvidden inte räcker till kan man även köpa till ett extra batteri och då komma hela 120 km. För många är denna siffra nu fullt tillräcklig.

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.
  • >>