46,6 miljoner kr insamlat till Världens Barn - hittills9.10.2022 19:28:19 CEST | Pressmeddelande

Med 46,6 miljoner kronor insamlade manifesterar Världens Barn det starka engagemanget för barns rättigheter. Det visar summeringen av Sveriges bredaste barnrättskampanj under söndagskvällen i SVT. ”Det är glädjande att vi är så många som kämpar tillsammans och gör skillnad för barns rättigheter. Detta är extra viktig i en tid när utvecklingen backar i världen,” säger Kristina Henschen, generalsekreterare för Radiohjälpen som står bakom kampanjen- som fortsätter året ut.

Kampanjen Världens Barn uppmärksammar 25 år för barns rätt19.9.2022 06:30:00 CEST | Pressmeddelande

I ett kvarts sekel har Världens Barn stått upp för barns rättigheter. Runt om i Sverige engagerar insamlingskampanjen frivilliga på gator och torg. Samtidigt backar den mänskliga utvecklingen i världen. ”Det är extra viktigt att fortsätta arbeta tillsammans”, säger generalsekreterare Kristina Henschen vid Radiohjälpen. ”Vi är stolta över vad vi uppnått under dessa 25 år, ett stort tack till alla som håller i och fortsätter arbeta för världens alla barn.”

En helkväll till stöd för det drabbade folket i Ukraina 19.3.2022 08:35:00 CET | Pressmeddelande

Med anledning av kriget och den humanitära krisen i Ukraina sänder SVT stråkensemblen Kyiv Soloists konsert från Konserthuset i Stockholm Vi spelar för freden och insamlingskonserten Hela Sverige skramlar lördag 2 april. Intäkterna i SVT går till Radiohjälpens insamling för Ukraina. -Vi är många som följer den katastrofala utvecklingen i Ukraina och känner att vi vill bidra. Därför har vi skapat en helkväll i SVT1 där vi samlar in pengar för att lindra den humanitära krisen. Tillsammans kan vi göra skillnad, säger Eva Beckman, programdirektör SVT.
  • >>