Artister och gäster i Musikhjälpen 20227.12.2022 07:05:00 CET | Pressmeddelande

På måndag kväll går programledarna Oscar Zia, Tina Mehrafzoon och Klas Eriksson in i Musikhjälpenburen på Kungstorget i Göteborg för att sända 144 timmar på temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Nu är det klart vilka artister och gäster som kommer att göra dem sällskap. Victor Leksell, The Tallest Man On Earth, A36 och Veronica Maggio & Miriam Bryant är några av artisterna. Marie Agerhäll, Filip Dikmen & Madeleine Eliza och Torbjörn Averås Skorup är några av gästerna.

46,6 miljoner kr insamlat till Världens Barn - hittills9.10.2022 19:28:19 CEST | Pressmeddelande

Med 46,6 miljoner kronor insamlade manifesterar Världens Barn det starka engagemanget för barns rättigheter. Det visar summeringen av Sveriges bredaste barnrättskampanj under söndagskvällen i SVT. ”Det är glädjande att vi är så många som kämpar tillsammans och gör skillnad för barns rättigheter. Detta är extra viktig i en tid när utvecklingen backar i världen,” säger Kristina Henschen, generalsekreterare för Radiohjälpen som står bakom kampanjen- som fortsätter året ut.

Kampanjen Världens Barn uppmärksammar 25 år för barns rätt19.9.2022 06:30:00 CEST | Pressmeddelande

I ett kvarts sekel har Världens Barn stått upp för barns rättigheter. Runt om i Sverige engagerar insamlingskampanjen frivilliga på gator och torg. Samtidigt backar den mänskliga utvecklingen i världen. ”Det är extra viktigt att fortsätta arbeta tillsammans”, säger generalsekreterare Kristina Henschen vid Radiohjälpen. ”Vi är stolta över vad vi uppnått under dessa 25 år, ett stort tack till alla som håller i och fortsätter arbeta för världens alla barn.”
  • >>