RF-SISU:s 19 regionala organisationer, RF-SISU distrikt ger idrottsföreningar stöd i idrottsfrågor och med folkbildning. Idrottsrörelsen består av cirka 20 000 idrottsföreningar och drygt tre miljoner medlemmar.

• RF/SISU

RF-SISU Östergötland och Länsstyrelsen lyfter barnrättsperspektivet11.9.2020 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idrott för barn och unga ska bedrivas utifrån ett barnrättsperspektiv, med rörelseglädje som högsta prioritet. Vi har alla ett gemensamt ansvar för att barn och unga ska kunna idrotta på sina villkor och utifrån sina förutsättningar. Det är ett viktigt led i att uppfylla FN:s barnkonvention som är lag i Sverige sedan januari 2020. RF-SISU Östergötland och Länsstyrelsen Östergötland kommer den 21/9 att arrangera en Idrottsdag där vi fokuserar på idrott ur barnens perspektiv. Vi vill lyfta goda exempel på hur idrotten kan utvecklas och främjas genom att vi aktivt tar tillvara barnens perspektiv.
  • >>

• RF/SISU