Samtrans Omsorgsresor AB med anslutna åkerier är Sveriges ledande företag när det gäller transporter för personer med särskilda behov.

Samtrans jobbar framförallt på uppdrag av kommuner och landsting och har idag cirka 170 anslutna åkerier med 711 fordon och lika många förare. På Samtrans kontor arbetar drygt 100 personer. Samtrans är ett växande företag som har en engagerad företagskultur som präglas av respekt, samhörighet och mångfald.

Varje år utför Samtrans ca 2 miljoner personresor. Samtrans är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag, med drygt 11000 medarbetare, 3 500 bussar och en omsättning på över 9 miljarder SEK.

Samtrans öppnar fler mobila teststationer för covid-19 i Sörmland26.5.2020 10:41:50 CEST | Pressmeddelande

Idag öppnar en ny mobil teststation för covid-19 i utanför Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Vid teststationen kan personer med remiss komma och lämna prov, utan att behöva gå ut ur bilen. De utför provtagningen själva och testerna skickas sedan för analys till A23 Lab i Uppsala. Det kommer också att finnas en satellitbil som ger möjlighet till provtagning i hemmet. Inga resurser från den befintliga hälso- och sjukvården ska användas.

Fler mobila teststationer för covid-19 öppnas28.4.2020 14:40:26 CEST | Pressmeddelande

I fredags startade Samtrans Omsorgsresor den första teststationen för provtagning av covid-19 utanför fältsjukhuset i Stockholm, tillsammans med företaget InfoSolutions. Idag öppnar ytterligare en mobil teststation utanför Lidl i Upplands Väsby. Det är Samtrans Omsorgsresor som står för logistiken tillsammans med företaget InfoSolutions, som har en genomarbetad logistik för provtagning av covid-19, med labbtester. Detta i en samverkan med Folkhälsomyndigheten.
  • >>