Samtrans Omsorgsresor AB med anslutna åkerier är Sveriges ledande företag när det gäller transporter för personer med särskilda behov.

Samtrans jobbar framförallt på uppdrag av kommuner och landsting och har idag cirka 170 anslutna åkerier med 711 fordon och lika många förare. På Samtrans kontor arbetar drygt 100 personer. Samtrans är ett växande företag som har en engagerad företagskultur som präglas av respekt, samhörighet och mångfald.

Varje år utför Samtrans ca 2 miljoner personresor. Samtrans är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag, med drygt 11000 medarbetare, 3 500 bussar och en omsättning på över 9 miljarder SEK.

Samtrans öppnar fler mobila teststationer för covid-19 i Sörmland26.5.2020 10:41:50 CEST | Pressmeddelande

Idag öppnar en ny mobil teststation för covid-19 i utanför Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Vid teststationen kan personer med remiss komma och lämna prov, utan att behöva gå ut ur bilen. De utför provtagningen själva och testerna skickas sedan för analys till A23 Lab i Uppsala. Det kommer också att finnas en satellitbil som ger möjlighet till provtagning i hemmet. Inga resurser från den befintliga hälso- och sjukvården ska användas.

Fler mobila teststationer för covid-19 öppnas28.4.2020 14:40:26 CEST | Pressmeddelande

I fredags startade Samtrans Omsorgsresor den första teststationen för provtagning av covid-19 utanför fältsjukhuset i Stockholm, tillsammans med företaget InfoSolutions. Idag öppnar ytterligare en mobil teststation utanför Lidl i Upplands Väsby. Det är Samtrans Omsorgsresor som står för logistiken tillsammans med företaget InfoSolutions, som har en genomarbetad logistik för provtagning av covid-19, med labbtester. Detta i en samverkan med Folkhälsomyndigheten.

Samtrans insamling och bidrag till Musikhjälpen2.1.2019 12:10:00 CET | Blogginlägg

Samtrans har under 2018 varit engagerat i Musikhjälpen, vars kampanj fokuserade på allas rätt att funka olika. Insamlingen är nu avslutad och vi kan konstatera att vi med gemensamma krafter lyckats samla in 34 500 kronor. Samtrans bössa var öppen för alla; såväl medarbetare som resenärer och intresserad allmänhet. Den genererade 11 500 kronor. Resten av pengarna, 23 000 kronor, har företaget Samtrans bidragit med. "Vi har förstått att årets insamling tog in mindre pengar än tidigare års insamlingar men att engagemanget för initiativet varit desto högre. Vi på Samtrans är ödmjuka över att ha fått vara med och bidra till något som verkligen berör oss på ett djupare plan och stolta över alla medarbetare och resenärer som själva engagerat sig i och bidragit till insamlingen, säger Samtrans kommunikationschef Erika Wegener. Människor med funktionsnedsättning är en av världens mest diskriminerade grupper. Åttio procent bor i låg- och medelinkomstländer där undernäring, vitaminbrist, sjukdom
  • >>