Schibsted

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. 

Schibsted växlar upp – ansluter fullt ut till Poddindex23.3.2023 07:02:00 CET | Pressmeddelande

Schibsted växlar upp och går fullt ut in i den branschgemensamma mätvalutan för poddar, Poddindex. ”Vi märker ökad efterfråga från våra annonsörer att medverka i en poddkontext. Genom att vi nu går in som publicist i Poddindex blir det tydligt för annonsörerna att överblicka vilka poddar som ingår i Schibsteds univers och se potentialen”, säger Frederic Skalberg på Schibsted Marketing Services.

Vinguiden släpper ny säsong av populära podden ”Vinguiden pratar om…”10.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Vinguiden, en av Sveriges största kommersiella e-handelsplatser för vin, släpper en ny säsong av den populära podden ”Vinguiden pratar om…”. I den nya säsongen kommer lyssnarna att få följa med på en djupdykning inom vinvärlden i tjugo delar, där programledaren Pontus Skagersten gästas av ett stort antal kända mat- och dryckesprofiler som ska lära honom allt de kan.

Schibsted samlar svenska titlar i unikt superpaket23.2.2023 08:47:03 CET | Pressmeddelande

Schibsted lanserar ett nytt digitalt erbjudande på den svenska mediemarknaden. I ”Superpaketet” får läsare och lyssnare hela Aftonbladets, Svenska Dagbladets, Omni Mers och Omni Ekonomis journalistik, samt alla Podmes exklusiva poddar. I Omni Mer ingår också fördjupning från världsledande medier och upplåsta betalväggar hos världens största mediehus. Priset blir 299 kronor i månaden och paketet finns att köpa från 1 mars.

Sex konkreta förslag – här är framtidens medier enligt unga innovatörer2.2.2023 14:14:22 CET | Pressmeddelande

Idag lanserar Schibsteds och Stiftelsen Tinius gemensamma inkluderingslabb IN/LAB sajten ”What if the news…?”. Syftet är att skapa förståelse för varför många unga idag upplever att traditionella nyhetsmedier inte är för dem – och ge exempel på innovativa lösningar som skulle kunna vända trenden. ”Vi måste prata med, inte om, de vi vill nå”, säger Belenn Bekele, Community Researcher på IN/LAB.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.