Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Meny

Sofia Nordblom, 12, skrev bästa slutet på Ebbas historia7.4.2019 18:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ebba Åkerlund var bara elva år när hon dog i terrorattacken på Drottninggatan 2017. I dag lever hennes minne vidare i ”Ebbas historia”. 1 400 barn har engagerat sig i novelltävlingen och skrivit färdigt hennes oavslutade berättelse ”Spökhuset”. På söndagen, två år efter terrorattacken, korades vinnaren. Sofia Nordblom, 12, skrev ett slut som Ebbas bästisar tror Ebba hade älskat.

Schibsted, Resurs Bank och Moore Strategic Ventures investerar i Dicopay 28.3.2019 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Dicopay, den ledande leverantören av digitala och mobila tjänster för fakturering och direktbetalning, annonserar idag en investering på SEK 42 miljoner för att accelerera bolagets expansion. Investeringsrundan leddes av Schibsted Growth och bolaget välkomnar också Resurs Bank som ny investerare och kommersiell partner, samt Moore Strategic Ventures som ny investerare och finansiell partner.

Aftonbladet och Inizio fördjupar samarbetet14.3.2019 08:15:00 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Inizio utvecklar nu samarbetet kring Schibsted/Inizios opinionspanel. Upplägget ger möjligheter till en modernare layout och bättre känsla när man svarar på undersökningarna. Dessutom breddas möjligheterna när det gäller vilka typer av undersökningar paneldeltagarna får svara på. ”Vi ser stora möjligheter att utveckla panelen, skapa nya intäkter – och nya insikter”, säger Karin Nelsson, senior rådgivare och partner, Inizio.

Schibsted Brand Studio stärker upp med två helt nya tjänster12.3.2019 14:52:35 CET | Pressmeddelande

För att vässa erbjudandet mot marknaden och fortsätta skapa prisvinnande innehåll stärker Schibsted Brand Studio nu upp verksamheten och tillsätter två helt nya tjänster. "Vi har lagt ett mycket framgångsrikt 2018 bakom oss och vill självklart fortsätta vara bäst. Därför känns de nya tjänsterna helt rätt för vår fortsatta framgång", säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.

Lydia Wålsten ny ledarskribent på Svenska Dagbladet18.2.2019 08:30:00 CET | Pressmeddelande

Lydia Wålsten blir ny ledarskribent på Svenska Dagbladet. Hon efterträder Per Gudmundson som blir presschef hos Kristdemokraterna. ”Vi kommer att sakna Per Gudmundson, men jag är mycket glad att kunna rekrytera Lydia Wålsten som hans efterträdare. Hon är en av Sveriges mest begåvade och intressanta offentliga röster just nu”, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör på Svenska Dagbladet.

Shaping the media of tomorrow. Today.