Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

De blir nya printchefer på Aftonbladet13.2.2019 08:20:00 | Pressmeddelande

Michael Fristedt och Erika Scott tar över ledningen för affärsområdet Aftonbladet Print när Martin Wåhlstedt i vår lämnar rollen som printchef. ”Den tryckta huvudtidningen och magasinen är viktiga delar av Aftonbladet och står för en stor del av våra intäkter. Med den här duon i ledningen kan vi fortsätta satsa och utveckla både huvudtidning och magasin”, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

Aftonbladet stärker bevakningen av kungligt och kändisar med nya Gala Magazine25.1.2019 08:30:00 | Pressmeddelande

Aftonbladet fortsätter satsa på glitter, glamour och kungligt. I februari lanseras nya Gala Magazine. Redaktör blir Petra Lindell som närmast kommer från Expressen. – Petra Lindell är en av Sveriges vassaste kändisjournalister. Hon har tyngd, trovärdighet och ett fantastiskt nätverk. Jag är stolt och glad över att hon har valt att jobba med oss, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.

Shaping the media of tomorrow. Today.