Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Meny

Let´s deal utmanar restaurangernas traditionella bokningstjänster10.12.2018 12:10 | Pressmeddelande

Let´s deal, ledande aktör på den svenska marknaden för lokala erbjudanden, investerar nu i ett nytt område för att bli ledande även inom restaurangbokning. Målet är att kunna erbjuda Sveriges bästa deals på restaurangbesök. Satsningen sker genom ett samarbete med Caspeco, som står bakom besöksnäringens främsta affärssystem, med 500 restauranger. Let’s deal blir därmed också en av de starkaste bokningsplatserna för både restauranger och deras gäster.

Kristin Skogen Lund tar över som ny koncernchef i Schibsted3.12.2018 09:56 | Pressmeddelande

I dag tar Kristin Skogen Lund formellt över styret av den globala mediekoncernen Schibsted, med digitala varumärken inom media, marknadsplatser och tillväxtbolag. – Schibsted är djupt förankrat i människors dagliga liv i Norden och får en allt viktigare roll i vårt samhälle. Att skapa ett ledande digitalt ”powerhouse”, i en av världens mest framåtlutade teknikregioner, kommer att vara en utmaning, men det är något jag är övertygad om att vi kan lyckas med, säger hon i en kommentar.

SvD värvar Martin Ahlquist9.11.2018 13:13 | Pressmeddelande

Martin Ahlquist blir från årsskiftet ny redaktionell chef för digitala prenumerationer och stf ansvarig utgivare på Svenska Dagbladet. – Han är en Sveriges främsta publicister. Med Martin ombord kommer SvD att kunna ta viktiga kliv framåt när det gäller att utveckla vår kvalitetsjournalistik, säger chefredaktör Fredric Karén. Martin Ahlquist är en av grundarna till nyhetsmagasinet Fokus, men kommer närmast från jobbet som chef för Expressens politik-redaktion.

Martin Schori ny grävchef på Aftonbladet26.10.2018 12:37 | Pressmeddelande

Martin Schori, 38, har utsetts till ny chef för Aftonbladets redaktion Gräv och Story. Han kommer närmast från jobbet som nyhetschef på tidningen där han tillsammans med Hanna Olsson varit drivande i att utveckla Aftonbladet till en framgångsrik digital nyhetsleverantör. – Med Martin Schori får vi en grävchef som kan fortsätta utveckla den undersökande journalistiken i en digital värld, säger redaktionschef Karin Schmidt Hellsing.

Schlagerstjärnor tar hjälp av Viktklubb17.9.2018 14:17 | Pressmeddelande

Artisten Martin Almgren och låtskrivaren Josefin Glenmark tar hjälp av Aftonbladets Viktklubb. Med stöd av träningsexperten Mårten Nylén ska de få ordning på både hälsan och vikten. – Jag behöver göra något åt min livssituation. Att gå ner i vikt offentligt har jag inga problem med, och att jag är tjock går ju inte att dölja. Sedan tänker jag att det bara är bra om folk känner igen sig, säger Idol-vinnaren och schlagerstjärnan Martin Almgren, 30.

Shaping the media of tomorrow. Today.