Meny

SEAT Dealer Team siktar på nya pallplatser på Rudskogen6.9.2018 11:37 | Pressmeddelande

Södertälje, 06/09/2018. – SEAT Dealer Team - PWR Racing är laddade till max inför säsongens två avslutande STCC-deltävlingar. Redan till helgen går årets näst sista deltävling av stapeln på norska Rudskogen Motorsenter, ett nytillskott i årets tävlingskalender. Och teamet kommer väl förberedda till vad som blir en avgörande faktor i kampen om årets mästerskapstitlar. Redan för några veckor sedan genomförde teamet ett test med tre CUPRA TCR på den norska banan. - Jag har förmodligen mest erfarenhet av teamets förare vad gäller Rudskogen, då jag tävlat här i Porsche Carrera Cup. Teamet genomförde utöver det ett bra test på Rudskogen innan deltävlingen på Karlskoga och känslan inför helgen är positiv,säger Philip Morin. Mästerskapsfighten är vidöppen och fjolårsmästaren Robert Dahlgren jagar förstaplatsen i mästerskapet endast en poäng bakom ledaren. Det prestigefyllda teammästerskapet leder SEAT Dealer Team med god marginal till jagande VW-team, med utökad ledning som självklart mål för

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04 | Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07 | Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f

SEATs nya 7-sitsiga SUV kommer heta SEAT Tarraco20.2.2018 11:16 | Pressmeddelande

/ För första gången har SEAT låtit sina fans bestämma namnet på en av sina modeller genom en omröstning. Mer än 146.000 personer från 134 länder deltog i omröstningen. / Det vinnande alternativet Tarraco fick mer än 35% av rösterna och kommer därmed namnge SEATs nya 7-sitsiga SUV / Den 7-sitsiga SUVen lanseras i slutet av 2018 Södertälje, 20/02/2018. – SEAT Tarraco. Det är namnet på SEATs tredje SUV. Namnet bestämdes genom en omröstning bland SEAT fans. Omröstningen startade under sommaren 2017 och totalt deltog 146 124 personer från 134 länder i tävlingen #SEATseekingName. Det vinnande alternativet blev Tarraco som fick 35% av rösterna. Tarraco är det historiska namnet på Tarragona som ligger strax söder om SEATs hemstad Barcelona och är en av de äldsta romerska bosättningarna på den Iberiska halvön. Staden har ett rikt arv av kultur, historia och arkitektur och en ungdomlig känsla vilket är värden som är i linje med SEATs kärnvärden och vad SEAT vill förmedla med sina bilar. Tarraco

CUPRA: Ett nytt märke är fött31.1.2018 16:20 | Pressmeddelande

Södertälje, 31/01/2018 – Det är nu officiellt att SEATs populära prestandalinje CUPRA kommer positioneras som ett eget märke under SEATs regi. Det nya märket heter CUPRA och idag släpps de första officiella bilderna på den nya CUPRA-logotypen som också ger en glimt av vad CUPRA kommer att bli. CUPRA har alltid varit den sportigaste upplevelsen inom SEAT familjen och får nu en egen själ, ett eget DNA och sin egen identitet. Alla nya CUPRA-modeller kommer förses med den nya CUPRA-logotypen. Det nya CUPRA-märket gör sin officiella debut den 22 februari under ett event i Barcelona. Efter detta kommer de första CUPRA-modellerna introduceras för allmänheten i början av mars under Geneva International Motor Show. I samband med att den nya logotypen presentaras lanseras också en officiella hemsida för det nya varumärket: www.cupraofficial.com SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och h

Robert Dahlgren STCC-mästare redan första året med SEAT16.9.2017 12:57 | Pressmeddelande

/ Första STCC-titeln för Robert Dahlgren redan första året med SEAT Södertälje 16/09/17 – Robert Dahlgren gjorde processen kort i STCC-finalen på Mantorp och säkrade SM-titeln redan i första heatet. Efter att ha undvikit en krasch på första varvet körde Dahlgren säkert in som 6:a och säkrade därmed titeln redan första året med SEAT. - Jag är så jävla glad och stolt! Stolt över teamet, stolt över mig själv och stolt över den insats vi alla gjort tillsammans denna säsong. Jag hade inte kunnat ta min första STCC-titel på ett bättre sätt. Bilen har fungerat fantastiskt bra hela säsongen och jag är oerhört nöjd över att vara en del av SEAT Dealer Team – PWR Racing, säger Dahlgren efter första titeln. .- Vi är otroligt glada för Robert och teamets skull! Robert är en fantastisk förare och vi är stolta över att vi på SEAT har kunnat ge honom rätt förutsättningar för att bli bäst i Sverige. SEAT Dealer Team – PWR Racing har jobbat otroligt hårt hela säsongen och vi är superglada över att ha ta
  • >>