Välkomna till pressrummet för Siemens AB och Siemens Mobility AB.

Från mer resurseffektiva fabriker, motståndskraftiga leverantörskedjor och smartare byggnader och nät, till renare och bekvämare transporter utvecklar Siemens teknik med syfte att skapa verkligt värde för kunder och användare. Genom att kombinera den verkliga och den digitala världen ger Siemens sina kunder möjlighet att transformera sina verksamheter och marknader och hjälper dem att förändra vardagen för miljarder människor. Mer information finns på www.siemens.se.

Green Cargo leasar fem nya Vectron-lok från Siemens för den skandinaviska korridoren25.5.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Alpha Trains, det ledande leasingbolaget för lok och passagerartåg i Europa, är stolta över att nu kunna erbjuda helt nya Vectron AC-lok från Siemens till den skandinaviska godstransportmarknaden. Green Cargo, Sveriges största godsoperatör, har tecknat ett långsiktigt leasingavtal för fem Vectron-lok för den skandinaviska korridoren. Dessa Vectron-lok är nya på marknaden och Green Cargo är en av de första operatörerna att leasa denna loktyp. Loken är godkända för drift i Tyskland, Österrike, Danmark, Sverige och Norge och kan köras i en hastighet på upp till 200 kilometer i timmen.

Välkomna till pressrummet för Siemens AB och Siemens Mobility AB.