Presstalesperson för Skara stift.
Kontaktperson för biskop Åke Bonnier samt stiftsstyrelse, domkapitel och prästlönetillgångarna i Skara stift.
Även länk till församlingar och pastorat i Skara stift.

Årets fasteaktion slog insamlingsrekord - även i Skara stift13.5.2022 15:40:35 CEST | Pressmeddelande

Under Act Svenska kyrkans fasteaktion samlades 61,6 miljoner kronor in, vilket är nytt rekord. Även i Skara stift slogs rekord med en insamling på 5,6 miljoner. Årets fasteaktion hade temat Dela lika under samma himmel och pengarna kommer bland annat att användas till att motverka hunger, svält och främja hållbar fred. Kriget i Ukraina har engagerat församlingar, privatpersoner, företag och organisationer i hela Sverige och har bidragit till det höga insamlingsresultatet.
  • >>