Världspremiär för ŠKODA ENYAQ iV - första bilderna och preliminära priser1.9.2020 21:18:52 CEST | Pressmeddelande

ŠKODA ENYAQ iV är äntligen här! Denna helt eldrivna SUV är den tjeckiska biltillverkarens första produktionsmodell som är baserad på Volkswagen-koncernens elbilsplattform MEB med en räckvidd upp till 510 km* (WLTP). Nu är standardutrustningen och preliminära priser klara för den svenska marknaden. I samband med världspremiären i Prag den 1 september visas även specialversionen Founders Edition.

ŠKODAs elektriska SUV ENYAQ iV - här är första detaljerna7.5.2020 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Emotionell, effektiv och elektrisk. Med nya ŠKODA ENYAQ iV tar den tjeckiska biltillverkaren ett viktigt kliv framåt i den elektrifierade resan om påbörjats tidigare. Denna SUV är den första serietillverkade ŠKODA-modell som baserats på Volkswagen-koncernens gemensamma elbilsplattform ”MEB”. I Sverige kommer bilen lanseras med 2 batteristorlekar och 4 effektvarianter att välja mellan. ENYAQ iV kommer att byggas vid ŠKODAs huvudfabrik i Mladá Boleslav i Tjeckien.

Nya ŠKODA OCTAVIA – tar nu ett stort kliv framåt både när det gäller design och teknik15.11.2019 09:42:59 CET | Pressmeddelande

Nya OCTAVIA imponerar med uttrycksfull design och innovativ teknik. Bland nyheterna: Head-Up-Display (HUD), elektroniska växlar och ergonomiska Ergo-säten. Drivlinor: Laddhybrid, mildhybrid och bränslesnåla bensin-, diesel- och gasdrivna motorer. Exteriör: utökade mått och en ännu uttrycksfullare design. Interiör: ny design och instrumentpanel i flera nivåer.