Nya ŠKODA OCTAVIA – tar nu ett stort kliv framåt både när det gäller design och teknik15.11.2019 09:42:59 CET | Pressmeddelande

Nya OCTAVIA imponerar med uttrycksfull design och innovativ teknik. Bland nyheterna: Head-Up-Display (HUD), elektroniska växlar och ergonomiska Ergo-säten. Drivlinor: Laddhybrid, mildhybrid och bränslesnåla bensin-, diesel- och gasdrivna motorer. Exteriör: utökade mått och en ännu uttrycksfullare design. Interiör: ny design och instrumentpanel i flera nivåer.

ŠKODA presenterar designskisser av nya OCTAVIA17.10.2019 15:18:36 CEST | Pressmeddelande

ŠKODA släpper exklusiva designskisser som ger en första glimt av fjärde generationen OCTAVIA. Den framgångsrika modellen som ursprungligen lanserades för drygt 60 år sedan är en riktig volymmodell som hittills har sålt mer än 6,5 miljoner enheter. Tack vare ŠKODAs nya formspråk, har OCTAVIA fått en ännu uttrycksfullare utstrålning – det nya interiörkonceptet är en optimal mix av enastående funktionalitet, rymlighet, högklassiga material och smarta finesser in i minsta detalj. Nya ŠKODA OCTAVIA har världspremiär i Prag under vecka 46 och kommer lanseras på den svenska marknaden under våren 2020. För att läsa mer om nya OCTAVIA besök ŠKODA Storyboard.

ŠKODA SUPERB iV finns nu öppen för försäljning - samtidigt inleder företaget nytt samarbete19.9.2019 10:17:26 CEST | Pressmeddelande

I helgen hade SUPERB iV försäljningsstart och finns nu att beställa till ett från pris på 420 100 kr. Samtidigt startar produktionen av företagets första laddhybrid i Kvasiny. ŠKODA inleder även ett partnerskap med Bee Charging Solutions som innebär att alla som köper en laddbar bil får ett prisvärt erbjudande på en smart laddbox med installation.

Nya ŠKODA KAMIQ - nykomling i SUV-familjen27.8.2019 11:48:06 CEST | Pressmeddelande

ŠKODA adderar en tredje modell till sin framgångsrika SUV-portfölj för den europeiska marknaden. ŠKODA KAMIQ har de typiska fördelarna för segmentet som större markfrigång och högre säteshöjd, med smidigheten hos en kompaktbil. Med avancerade assistans- och infotainmentsystem, generöst utrymme och ett stort antal Simply Clever-funktioner uppfyller nya KAMIQ behoven för både familje- och livsstilsorienterade kunder i sann ŠKODA-design.

ŠKODA SCALA vinner eftertraktade Red Dot Award1.4.2019 09:08:37 CEST | Pressmeddelande

Redan före lansering har ŠKODA SCALA erhållit sitt första hedersbetyg. En jury bestående av 40 internationella experter har belönat den nya kompaktmodellen med prestigefyllda Red Dot Award 2019 i kategorin produktdesign. Detta är den 13:e gången det tjeckiska bilmärket har fått denna eftertraktade utmärkelse. SCALA är den första produktionsmodellen inom ŠKODAs nya designspråk som kommer att definiera utseendet för framtida modeller.