ŠKODAs elektriska SUV ENYAQ iV - här är första detaljerna7.5.2020 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Emotionell, effektiv och elektrisk. Med nya ŠKODA ENYAQ iV tar den tjeckiska biltillverkaren ett viktigt kliv framåt i den elektrifierade resan om påbörjats tidigare. Denna SUV är den första serietillverkade ŠKODA-modell som baserats på Volkswagen-koncernens gemensamma elbilsplattform ”MEB”. I Sverige kommer bilen lanseras med 2 batteristorlekar och 4 effektvarianter att välja mellan. ENYAQ iV kommer att byggas vid ŠKODAs huvudfabrik i Mladá Boleslav i Tjeckien.

Nya ŠKODA OCTAVIA – tar nu ett stort kliv framåt både när det gäller design och teknik15.11.2019 09:42:59 CET | Pressmeddelande

Nya OCTAVIA imponerar med uttrycksfull design och innovativ teknik. Bland nyheterna: Head-Up-Display (HUD), elektroniska växlar och ergonomiska Ergo-säten. Drivlinor: Laddhybrid, mildhybrid och bränslesnåla bensin-, diesel- och gasdrivna motorer. Exteriör: utökade mått och en ännu uttrycksfullare design. Interiör: ny design och instrumentpanel i flera nivåer.

ŠKODA presenterar designskisser av nya OCTAVIA17.10.2019 15:18:36 CEST | Pressmeddelande

ŠKODA släpper exklusiva designskisser som ger en första glimt av fjärde generationen OCTAVIA. Den framgångsrika modellen som ursprungligen lanserades för drygt 60 år sedan är en riktig volymmodell som hittills har sålt mer än 6,5 miljoner enheter. Tack vare ŠKODAs nya formspråk, har OCTAVIA fått en ännu uttrycksfullare utstrålning – det nya interiörkonceptet är en optimal mix av enastående funktionalitet, rymlighet, högklassiga material och smarta finesser in i minsta detalj. Nya ŠKODA OCTAVIA har världspremiär i Prag under vecka 46 och kommer lanseras på den svenska marknaden under våren 2020. För att läsa mer om nya OCTAVIA besök ŠKODA Storyboard.

ŠKODA SUPERB iV finns nu öppen för försäljning - samtidigt inleder företaget nytt samarbete19.9.2019 10:17:26 CEST | Pressmeddelande

I helgen hade SUPERB iV försäljningsstart och finns nu att beställa till ett från pris på 420 100 kr. Samtidigt startar produktionen av företagets första laddhybrid i Kvasiny. ŠKODA inleder även ett partnerskap med Bee Charging Solutions som innebär att alla som köper en laddbar bil får ett prisvärt erbjudande på en smart laddbox med installation.