Meny

Världspremiär för ny crossover: ŠKODA utökar SUV-familjen24.1.2019 08:18:20 | Pressmeddelande

› En helt ny crossover-modell som kombinerar fördelarna med en SUV med smidigheten hos en kompaktbil › Förstklassiga assistanssystem tillsammans med en modern design och många Simply Clever-funktioner › Världspremiär för den nya ŠKODA-modellen i mars 2019 på den internationella bilsalongen i Genève ŠKODAs nya SUV heter KAMIQ. Ordet KAMIQ kommer från Inuit-folkets språk som lever i norra Kanada och Grönland. Det beskriver något som passar perfekt som en andra hud i varje situation. Med nya KAMIQ presenterar det tjeckiska märket en ny modell som kommer att utöka SUV-utbudet och komplettera KODIAQ och KAROQ. Nya ŠKODA KAMIQ erbjuder det bästa från två världar. Den kombinerar fördelarna med en SUV – hög sitthöjd, bättre överblick, bekväm instigning och urstigning, större markfrigång – med smidigheten och manövrerbarheten hos en kompaktbil. Det gör ŠKODAs stadsanpassade crossover-modell till den perfekta bilen både i och utanför staden. ŠKODA-modellen bygger på Volkswagen Groups modulära pl

Världspremiär: ŠKODA VISION X - en fyrhjulsdriven gashybrid6.3.2018 08:20:00 | Pressmeddelande

ŠKODA på bilsalongen i Genève 2018: En glimt rakt in i framtiden för hållbar mobilitet5.3.2018 15:11:30 | Pressmeddelande

Rekordmånga leveranser samt högre försäljningsintäkter och rörelseresultat för ŠKODA första halvåret 20173.1.2018 13:52:00 | Pressmeddelande