Spendrups Bryggeri AB

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

Broadway kommer till Sverige – i ny liten tappning30.10.2023 13:00:00 CET | Pressmeddelande

I november öppnar Lilla Broadway - Sveriges första musikal- och show tunes bar. Det är nämligen vinnaren i Heineken 0.0s initiativ The Bar Is Yours. Tävlingen avslutades 18 oktober med Pitch Night där de tre finalisterna fick möjlighet att pitcha sina barkoncept i hopp om att se deras drömbar gå från idé till verklighet. Verklighet kommer det bli för vinnarna Sofia Svedlund och Klara Mahrs när Lilla Broadway öppnar upp på Södra Teatern 3 november. Baren kommer sedan vara öppen onsdagar till lördagar under en månad.

Norrlands Guld 5,3% 50 cl burk återkallas5.10.2023 18:12:05 CEST | Pressmeddelande

Spendrups återkallar Norrlands Guld 5,3% 50 cl burk med bäst-före-datum 2024-09-10 t.o.m. 2024-09-11. Vi har fått in en reklamation där delar av partiet är märkt med fel alkoholhalt. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har Norrlands Guld 3,5% burk 50 cl med bäst-före-datum 2024-09-10 t.o.m. 2024-09-11 ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Spendrups tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.

En varsam uppdatering av ett klassiskt varumärke25.9.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det är åtta år sedan Mariestads uppdaterade sin design, men nu är det dags. Man lyfter hantverk och tradition till en tidlös tradition, stilfull och aktuell i tiden. Designbyrån Neumeister har gjort en varsam uppdatering för att inte tappa igenkänningen hos Mariestads målgrupp. Detta är ett klassiskt varumärke som inte ska göra för stora förändringar åt gången. Utrullningen av nya Mariestads påbörjas vecka 40.

Bartendern Albin Malmberg och butiksbiträdet Mirell Ekroot gör Sveriges Bästa Gin & Tonic 202321.9.2023 22:33:00 CEST | Pressmeddelande

Gin och Tonic är en ikonisk drink som de flesta provblandat någon gång, men vem blandar den bäst i år? Ikväll har en expertjury för åttonde året utsett två guldmedaljörer i Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Det är butiksbiträdet Mirell Ekroot och bartendern Albin Malmberg som blandar årets bästa GTs, med smaker av rabarber och timutpeppar samt picklad ingefära och maraschinokörsbär. Här kommer recepten och Albin Malmbergs tips för att blanda en riktigt god GT!

Heineken 0.0 ger unga kreatörer möjligheten att lansera eget barkoncept med ”The Bar Is Yours”30.8.2023 12:58:00 CEST | Pressmeddelande

Varumärket Heineken® fyller 150 år, men i stället för att fira sig själva vill Heineken 0.0 fira unga svenska kreatörer genom att lansera "The Bar Is Yours". Det nya initiativet syftar till att möjliggöra mångfald och att nya fräscha idéer lyfts fram genom att ge unga kreatörer möjlighet att tävla med sin ultimata baridé och se den bli verklighet i Stockholms uteliv senare i höst.

Nu lanseras Spendrups Signatur på Systembolaget – en premiumlager bryggd med hållbara metoder13.6.2023 15:15:28 CEST | Pressmeddelande

Efter att ha lanserats på fat tidigare under våren släpps nu Spendrups Signatur på burk på Systembolaget. Ölet är en modern ljus premiumlager bryggd på svenskt maltkorn som tagits fram i samarbete med Lantmännen och deras odlingsprogram Klimat & Natur. Nyheten kombinerar Spendrups 100-åriga erfarenhet av bryggarkonst och framtidens hållbara odlingsmetoder med siktet inställt på att brygga för kommande generationer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista
  • >>

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye