Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Brutal Brewing utvecklar folkölskategorin med innovativ bryggteknik6.9.2021 17:06:17 CEST | Pressmeddelande

Genom en unik bryggteknik lanserar nu Brutal Brewing ett helt nytt typ av folköl som levererar full smakstyrka, men endast innehåller 2,7 % alkohol. De tre brygdtyperna Hoppy Lager, Pilsner och IPA ska möta det stora intresset för smakrik öl med lägre alkoholhalt samt bredda dagens utbud inom det avsomnade 2,8-segmentet. Taste-A-Lot blir namnet för den kommande serien med kontinuerlig smakutveckling.

Mimmi Arvidsson och William Prütz blandar Sveriges Bästa Gin och Tonic 202125.8.2021 09:06:30 CEST | Pressmeddelande

För sjätte året arrangerar Schweppes Sveriges Bästa Gin & Tonic, tävlingen där hemmamixare och professionella bartenders tävlar i konsten att kittla smaklökarna med en GT. Nu står det klart att kocken William Prütz och bartendern Mimmi Arvidsson har blandat de vinnande varianterna. Recepten som röstats fram bjuder på smaker från vanilj, ingefära och apelsin respektive galiamelon, gurka och citronmeliss.

Spendrups drar tillbaka Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5% 33 cl flaska med felaktig buketikett2.8.2021 10:28:14 CEST | Pressmeddelande

I ett parti Melleruds Utmärkta Pilsner Eko 4,5 % 33 cl flaska med bäst-före-datum 2022-07-07 kan det finnas flaskor som har fel buketikett (framsidesetikett). Kartongen är korrekt märkt med 4,5%. På buketiketten står det ”alkoholfri” medan på baksidesetiketten anges den rätta informationen dvs 4,5%. Det är ett tekniskt problem i produktionen som har orsakat detta. Vi tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.

Efter rekordtryck på biljetter: Gröna Lund och Heineken adderar tre kvällar till NIGHT RIDER23.7.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Gröna Lund och Heineken lanserade det nya nattklubbskonceptet NIGHT RIDER för en vecka sedan - en unik möjlighet att uppleva nöjesparken nattetid som man aldrig tidigare sett tivolit. Initialt släpptes biljetter till sex kvällar i augusti och september, som sålde slut på endast några timmar. Efter ett stort tryck i sociala medier och från nöjesparkens gäster, släpps idag ytterligare 3000 biljetter fördelat på tre lördagar, 21/8, 28/8 och 4/9.

Gröna Lund och Heineken lanserar unikt klubbkoncept på nattöppet tivoli15.7.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under sex kvällar i augusti och september kommer du för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid som du aldrig tidigare sett tivolit. Heineken och Gröna Lund lanserar nämligen det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd i parken och en åldersgräns på 23 år. Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som start från kl. 19.30.

Internationella succén White Claw Hard Seltzer har kommit till Sverige1.6.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

En dryckesnyhet som funkar vid alla tillfällen har landat i Systembolagets beställningssortiment. White Claw Hard Seltzer Lime är bubblig, fräsch och ett perfekt komplement till vår nuvarande svenska dryckeskultur. Den är glutenfri, snål på socker och har ett lågt kaloriinnehåll. Den första smaken som lanseras i Sverige 1 juni är White Claw Hard Seltzer Lime, perfekt för sommarens aktiviteter.

Lazy Estate lanserar nu ännu ett Sparkling Tea – ett somrigt rosébubbel: Pink Grapefruit & Pear17.5.2021 14:23:50 CEST | Pressmeddelande

Samtidigt med sommarvärmen lanserar nu uppstickaren Lazy Estate en uppföljare till det alkoholfria succébubblet Sparkling Tea Lemongrass & Mint. Pink Grapefruit & Pear är ett rosébubbel som passar perfekt till heta sommardagar, välkyld, tillsammans med friska jordgubbar på stranden. Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear släpps på Systembolaget 1 juni men finns redan nu hos några av Lazy Estates restaurangkunder.

Prego! Premiumöl från Italien på väg5.5.2021 15:05:39 CEST | Pressmeddelande

Det sägs att det första italienska ölet skapades före romartiden. Dagens äldsta byggeri Menabrea grundades 1846 och ligger i Biella, vid alpernas fot i norra Italien. Det var där som Guiseppe Menabrea upptäckte ett underjordiskt grottsystem som tillsammans med ett otroligt rent vatten från alperna och den kalla friska luften var det perfekta läget för ett bryggeri. Sedan den 1 mars finns Menabrea Bionda på våra italienska restauranger och på Systembolagets beställningssortiment och den 1 juni kommer nu Menabrea Bionda på 33 cl burk.
  • >>