Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Sommarens många möjligheter till en annorlunda semester 3.7.2020 13:42:39 CEST | Pressmeddelande

Det blir en annorlunda sommar, på många sätt. Men att allt inte är ”som vanligt” behöver inte bara vara negativt. Det visade sig när Spendrups Bryggeri frågade 1000 svenskar om hur deras sommarplaner ser ut. Genom begränsningar och mer tid för reflektion ser man värdet i att vara på hemmaplan och tar tillvara mer på de små stunderna varje dag – och här spelar god mat och dryck spelar en avgörande roll.

Idag levererar Spendrups handsprit till Region Örebro13.5.2020 13:59:07 CEST | Pressmeddelande

Behovet av handsprit och desinfektionsmedel är fortfarande stort, inte minst inom hälso- och sjukvården. Vid påsk påbörjades leveranser av handsprit, som kommer från restalkoholen från alkoholfri öl, till Region Dalarna. Efter ett upprop från Länsstyrelsen i Örebro erbjöd Spendrups att leverera handsprit även till Region Örebro. Första leveransen på 330 liter går idag till Universitetssjukhuset Örebro.

Bartendern Aron Larsson Firouzbakhsh och hemmamixaren Örjan Westerlund vann tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic 20191.9.2019 21:06:14 CEST | Pressmeddelande

För femte året i rad arrangerar Schweppes tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. Hemmamixare och professionella bartenders tävlar i konsten att kittla smaklökarna med en GT. Förstaplatserna gick till bartendern Aron Larsson Firouzbakhsh och hemmamixaren Örjan Westerlund, som charmade juryn genom att bjuda på såväl tradition som kreativitet.
  • >>