Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54 | Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!

Vinnarna av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic 2017 är bartendern Mano och fysikern Martin28.8.2017 16:00 | Pressmeddelande

I lördags avgjordes tredje upplagan av Schweppes tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. Efter finalen, där fem professionella bartenders och fem entusiastiska amatörer gjorde upp i två separata tävlingar, står det nu klart att bartendern Mano Roshdis GT ”Golden Pearl” och fysikern Martin Johanssons GT ”Midnattssolsdrömmande Rabarber” är Sveriges bästa Gin & Tonics.

Nu korar vi Sveriges Bästa Gin & Tonic!6.4.2017 10:30 | Pressmeddelande

Söndagen den 9 april är det internationella GT-dagen. Det firar Schweppes med att öppna anmälan till tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. GT är en älskad klassiker som kan varieras i det oändliga. Frågan är vem som gör den bästa. För tredje året i rad anordnar Schweppes tävlingen tillsammans med Nöjesguiden. Nytt för i år är att bartenders och amatörer tävlar sinsemellan. Finalen går av stapeln den 26 augusti på Gamla Riksarkivet i Stockholm.

Bryggare världen över: Framtidens öl präglas av fokus på smaknyanser och låg alkoholhalt8.3.2017 10:03 | Pressmeddelande

De senaste åren har ölvärlden dominerats av alkoholstinna öl med kraftiga smaker. Men enligt bryggarna själva kan vi framöver vänta oss ett större fokus på smaknyanser och att intresset för öl med en låg alkoholhalt fortsätter att växa. Det visar rapporten State of Beer, som Spendrups har tagit fram genom att intervjua bryggare och bryggmästare i 14 länder. Rapporten speglar ölens status i avseenden som smak, alkoholhalt, ingredienser, paketering samt bryggningsfilosofi, och ger en fingervisning om kommande öltrender.

• >>