Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32 | Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52 | Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30 | Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.

Henrik Åström ny marknadsdirektör för Spendrups Bryggeri7.3.2018 13:38 | Pressmeddelande

Spendrups Bryggeri har utsett Henrik Åström till marknadsdirektör. Henrik har arbetet på Spendrups i drygt åtta år, bland annat som Brand Manager och marknadschef. Han har också varit CMO för Max hamburgare och kommer senast från en roll som varumärkesdirektör på Spendrup Brands. Henrik efterträder Leif Börjeson som efter sex år som marknadsdirektör går vidare till en roll som vd på Spring Wine & Spirits, koncernens dotterbolag.

Nu lyfter originalet sin tonic till nästa nivå – Schweppes Premium Mixers22.2.2018 09:42 | Pressmeddelande

Utan Schweppes ingen tonic. Efter att ha tagit fram originalet till världens alla tonics lyfter Schweppes sin ”uppfinning” till nästa nivå och lanserar tre av sina Premium Mixers i butik. ”Dessa tonics har subtila men viktiga egenskaper som välbalanserad beska och extra tryck i kolsyran vilket ger fler möjligheten att göra den perfekta GT:n hemma”, säger den prisbelönte barmästaren Mathin Lundgren.

Hälsa och smak lyfter försäljningen av alkoholfri öl i Sverige5.2.2018 14:00 | Pressmeddelande

Försäljningen av alkoholfri öl växer – inte bara i Sverige utan över hela världen. Utvecklingen är till stor del en generationsfråga när allt fler yngre ser till sin hälsa och vill välja drycker med mindre eller ingen alkohol alls. Fortfarande utgör den en mindre del av den totala ölproduktionen, men alkoholfritt ökar både i volym, bredd och sortiment. På Spendrups har försäljningen av alkoholfri öl i stort sett fördubblats de senaste fem åren och under 2018 kommer konsumenterna att se en mängd smakrika nyheter.
  • >>