Abonnera
Följ

Abonnera på pressmeddelanden från Spendrups Bryggeri AB

Få samtliga pressmeddelanden från Spendrups Bryggeri AB genom att skriva in din e-postadress nedan. Du kan avsluta ditt abonnemang när du vill.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Nu korar vi Sveriges Bästa Gin & Tonic!6.4.2017 10:30 | Pressmeddelande

Söndagen den 9 april är det internationella GT-dagen. Det firar Schweppes med att öppna anmälan till tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. GT är en älskad klassiker som kan varieras i det oändliga. Frågan är vem som gör den bästa. För tredje året i rad anordnar Schweppes tävlingen tillsammans med Nöjesguiden. Nytt för i år är att bartenders och amatörer tävlar sinsemellan. Finalen går av stapeln den 26 augusti på Gamla Riksarkivet i Stockholm.

Bryggare världen över: Framtidens öl präglas av fokus på smaknyanser och låg alkoholhalt8.3.2017 10:03 | Pressmeddelande

De senaste åren har ölvärlden dominerats av alkoholstinna öl med kraftiga smaker. Men enligt bryggarna själva kan vi framöver vänta oss ett större fokus på smaknyanser och att intresset för öl med en låg alkoholhalt fortsätter att växa. Det visar rapporten State of Beer, som Spendrups har tagit fram genom att intervjua bryggare och bryggmästare i 14 länder. Rapporten speglar ölens status i avseenden som smak, alkoholhalt, ingredienser, paketering samt bryggningsfilosofi, och ger en fingervisning om kommande öltrender.

Nytt turnékoncept ska lyfta svensk musik9.11.2016 16:00 | Pressmeddelande

Höstens stora turnékoncept är här - nu drar Pistonhead Foundation ut på turné. Vi reser genom land och rike med hela åtta stopp, och gör allt för att skaka liv i varenda själ på vägen. En maxad blandning av euforisk dans och energiska vrål till det absolut bästa inom ny svensk musik. Vi tjuvstartade i helgen tillsammans med Josefin Öhrn + The Liberation inför ett lyriskt PSB i Stockholm. Längs vägen kommer en rad överraskningar presenteras, men först – alla datum, alla städer och alla artister. Pistonhead Foundation On Tour: 17 nov – Yemi + AnnaMelina, Hilma (Generator Hostel), Stockholm 18 nov – Cleo, Flustret, Uppsala 26 nov – Maja Francis + Ana Diaz, Slagthuset, Malmö 1 dec – Ana Diaz, Jazzhuset, Göteborg 9 dec – TBA, Country Club, Åre 14 dec – INVSN, Lilla Hotellbaren, Stockholm 16 dec – Joy, Welo, Karlstad Om Pistonhead Foundation Pistonhead Foundation är ett initiativ som stöttar normbrytande kultur och ung talang. De senaste åren har Pistonhead Foundation hjälpt ett hundratal ev