Spring Wine & Spirits AB importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Spring Wine & Spirits har 35 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och en av de större leverantörerna av ett brett sortiment till Systembolaget. Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, Apothic Wines, Dark Horse Wines, Pasqua, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Frescobaldi, McPherson, Plantation Rum, Tamnavulin och Shackleton.

Exklusiva lanseringar i tillfälliga sortimentet under februari27.1.2023 09:30:00 CET | Pressmeddelande

Under februari lanserar Spring Wine & Spirits två exklusiva nyheter i Systembolagets tillfälliga sortiment. Wohlmuth Ried Steinriegl 2021 från den anrika producenten Weingut Wohlmuth är en mineralisk och krispig sauvignon blanc som med fördel kan lagras eller avnjutas direkt tillsammans med fisk eller skaldjur. Den 2 februari lanseras även El Esteco Old Vines Torrontés, ett elegant och friskt vin i limiterad upplaga om endast 600 flaskor. Även detta vin avnjuts med fördel till vit fisk eller kyckling. Två viner av mycket hög kvalitet i helt olika stil.

Prestigefyllt tillskott för Spring Wine & Spirits – inleder samarbete med vinproducenten Piccini11.1.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Från och med årsskiftet breddar Spring Wine & Spirits sin portfölj med den italienska vinproducenten Piccini. Det nya partnerskapet innebär att de får full distribution för den svenska marknaden genom både Systembolaget och horeca. Det anrika vinhuset Piccini är känt för sin innovationsförmåga och kontinuerliga dynamik. Förutom Piccinis egna varumärke med samma namn, ingår även Valiano, Torre Morra och Villa al Cortile i deras sortiment. Vinerna kompletterar Spring Wine & Spirits portfölj med prisvärda kvalitetsviner från Toscana och Etna på Sicilien.

LE BEAUJOLAIS NOUVEAU EST ARRIVÉ! ÅRETS SKÖRD FRÅN DOMAINES PIERRE-MARIE CHERMETTE14.11.2022 08:57:16 CET | Pressmeddelande

Le Beaujolais Nouveau est arrivé! Äntligen är det åter dags för det lätta men traditionstunga vinet från den fantastiska producenten Domaines Pierre-Marie Chermette. Beaujolais Nouveau är årets skörd och kan inte köpas förrän tredje torsdagen i november varje år. Du kan dock beställa detta vin från och med måndag den 14 november, för att hinna få det i tid till din butik. Artikelnumret är 53873 och priset är 149 kronor per butelj.

Grythyttan Skogsglögg – klassiska kryddor möter svenska bär!17.10.2022 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Grythyttan Skogsglögg har sitt ursprung i trolska Bergslagen och kryddas enligt klassiskt recept. Till skillnad från många andra glöggsorter, som görs på vin från druvor, görs Skogsglögg på en fruktbas av äpplen och svenska lingon och blåbär. Detta ger glöggen en fin balans mellan sötma och syra. Grythyttan Skogsglögg finns att köpa på Systembolaget från och med den 1 november. Artikelnummer 96460 och kostar 99 kronor.

DOMAINE LAROCHE CHABLIS CUVÉE ZERO9.9.2022 09:40:05 CEST | Pressmeddelande

Chablisproducenten Laroche har alltid haft en självklar balans mellan tradition och aktualitet. Domaine Laroche Chablis Cuvée Zero 2020 är producentens uppvisning i hållbart jordbruk och minimalistisk vinifiering. Namnet Zero betyder just noll svavel, tillsatser och påverkan. Den minimala upplagan gör att endast 200 buteljer kan släppas. Finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 12 september. Artikelnummer är 58311 och priset är 249 kronor.

SUCCÉVINET GRAND CHÊNE TILLBAKA – FRÅN BIODYNAMISKA MAISON CAZES6.9.2022 10:27:29 CEST | Pressmeddelande

Nu är vinet som gjort braksuccé tidigare år äntligen tillbaka med nya årgången: Grand Chêne Sans Soufre Ajouté 2021 från biodynamiska Maison Cazes. Sans Soufre Ajouté betyder ”utan tillsatta sulfiter”, vilket beskriver att inget svavel använts under hela vinifieringen. Jordbruket bedrivs ekologiskt och arbetet i vingård och vinkällare är oerhört minimalistiskt. Artikelnumret är 92089 och priset är 99 kronor per butelj.

PLANTATION VINTAGE GUYANA 2007 – UNDER THE SEA COLLECTION26.8.2022 09:48:43 CEST | Pressmeddelande

Plantation fortsätter sin vintageresa genom romvärldens paradisiska länder. I serien ingår sex olika buteljeringar i begränsade upplagor som går på djupet gällande rommens terroir, kultur och natur. Den 29 augusti släpps 324 flaskor av karibiska Guyana 2007 från ansedda Demerera Distillers i Systembolagets beställningssortiment. Artikelnumret är 58282 och priset är 899 kronor per flaska.
  • >>