Meny

Chablis-producenten Domaine Laroche öppnar egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns värdshus6.8.2017 21:06 | Pressmeddelande

Sensommar 2017. Du och dina vänner vill ha en kräftskiva men har varken tid, ork eller lokal. Dessutom har ni ett stort vinintresse och anser att kräftans sälta bäst matchar med friska och fräscha viner med uttalad syrlighet, gärna från Chablis. Titta då hit! Nu lanserar vinhuset Domaine Laroche sin egen kräftpaviljong på Djurgårdsbrunns Värdshus i Stockholm.

Trapiche Smoak Wood – sommarens smaksättare på grillen20.6.2017 13:25 | Pressmeddelande

Det grillas flitigt i de svenska hemmen under sommarhalvåret och många vill briljera med sina grillfärdigheter. En grillmetod som allt fler har upptäckt är att grilla med rökflis. Det fungerar både som smaksättare samtidigt som råvarorna både blir mörare och saftigare. Inför sommaren har det argentinska vinhuset Trapiche inlett ett samarbete med Lilla Rökeriet där de tagit fram ett rökflis - Trapiche Smoak Wood. Trapiche Smoak Wood lanseras 20 juni.

Den ljusrosa versionen av den ikoniska cavan Anna de Codorníu släpps nu i limiterad upplaga29.5.2017 09:58 | Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu, även aktuell med ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz, släpper inför sommaren 2017 ytterligare ett vin i limiterad design. Denna gång är det den ljusrosa cavan Anna de Codorníu Rosé Brut som får en ny lyxig kostym. Ett lyxigt bubblande inslag i sommarens rosémingel Snart är sommaren här vilket för många även innebär att det är rosévinspremiär. Anna de Codorníu Rosé Brut passar utmärkt att serveras både som en festlig aperitif och till somriga bufféer med till exempel löjromstoast och skagensnittar. Anna de Codorníu Rosé Brut har en mycket elegant och torr smak med en god balans mellan de fruktiga tonerna av röda bär – och de fräscha fruktsyrorna, samt bröd och mandel. Blenden består till 70 procent utav den prestigefyllda druvan Pinot Noir och resterande 30 procent av Chardonnay. Doften har tilltalande aromer av röda bär, som jordgubbar, körsbär och hallon, samt nötter, gröna äpplen och grapefrukt. Codorníus vinmakare rekommender

Anna de Codorníu i blomsterskrud signerad Clara Hallencreutz24.4.2017 09:51 | Pressmeddelande

Inför sommaren 2017 inleder det spanska vinhuset Codorníu ett designsamarbete med konstnären Clara Hallencreutz. Med inspiration hämtad från sin konst har Clara Hallencreutz valt att klä den ekologiska premiumcavan Anna de Codorníu i en vacker vit blomsterskrud - vilket också går i linje med vårens och sommarens stora blomstertrend. Cavan kommer säljas i en limiterad upplaga och lanseras på Systembolaget i mitten av maj.

Domaine Laroche släpper ett exklusivt parti Chablis Grand Cru Les Bouguerots 2014 – Sverige tilldelas 360 av 480 flaskor producerade!18.4.2017 11:33 | Pressmeddelande

Den 21.a april lanseras ett exklusivt parti om 360 flaskor av Chablis Grand Cru Les Bouguerots, från den prisade och erkände vinproducenten Domaine Laroche. Årgången 2014 kännetecknas av underbar struktur och balans trots det besvärliga vädret och har resulterat i läckra vita viner i Chablis med mycket bra lagringspotential. Domaine Laroche producerade endast 480 flaskor av Grand Cru Les Bouguerots 2014. Sverige tilldelas 360 flaskor som kommer att finnas i utvalda Systembolagsbutiker till ett hyllpris av 499 kr.

• >>