Meny

Ett samarbete mellan två starka kvinnor: House of Dagmar klär Anna de Codorníu-flaskan i sommar26.4.2018 08:01 | Pressmeddelande

Det spanska vinhuset Codorníu och det svenska modehuset House of Dagmar inleder ett designsamarbete inför sommaren 2018. Med inspiration hämtad från den moderna kvinnan, konst och natur har Dagmar klätt flaskan i rosa tulpaner mot en djupgrön bakgrund. Precis samma mönster som kommer att rama in Dagmars pre-fall 2018-kollektion kommer att smycka premiumcavan Anna de Codorníu. Flaskan finns på Systembolaget från och med 1 maj.

Ny premium-riesling från Cono Sur, Single Vineyard Block nr 238.2.2018 09:00 | Pressmeddelande

Nu finns ytterligare ett fräscht vitt premiumvin på den chilenska vinhyllan, en torr riesling från prisbelönta producenten Cono Sur. Vinet kommer från en enskild vingård i Bío-Bío Valley, Chile. Rieslingdruvorna har fått mogna långsamt på Block 23, innan de varsamt handplockades. Cono Sur Single Vineyard Riesling passar utmärkt till skaldjur, lite hetare asiatiska rätter eller varför inte en lyx-sushi.
  • >>