Robin SvenssonMediaansvarig landslagen

Mediaansvarig/media officer för seniorlandslagen (VM- och EM-kval). Ackrediteringar till EM-kvalmatcher.

0738329999robin.svensson@basket.se

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54 | Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.

Eriksson skadad - missar VM-kval15.6.2018 14:32 | Pressmeddelande

Marcus Eriksson kommer inte att kunna spela VM-kvalmatchen mot Lettland på Hovet. Han spelade slutet av säsongen med smärta i knät och har ådragit sig en meniskskada. – Det är jättetråkigt att inte kunna vara med, jag älskar att spela för Sverige. Men jag kommer att heja och jag tror på laget, de är grymma, säger Marcus Eriksson. Sverige måste vinna med 10 poäng mot Lettland för att ha en realistisk chans att ta sig vidare i VM-kvalet.

BASKET: Ackreditering till VM-kvalet öppen28.5.2018 10:24 | Pressmeddelande

28 juni fortsätter Sveriges herrlandslag jakten på VM i Kina 2019 med VM-kval och en avgörande match mot Lettland på Hovet i Stockholm. Det blir ytterligare en chans för baskethistoria och en match du inte vill missa.VM-kvalmatcherna är på en helt ny nivå för svensk landslagsbasket, vilket innebär större arrangemang och fler krav från Internationella basketförbundet (FIBA). För att ackreditera sig till VM-kvalmatcherna måste alla mediarepresentanter (journalister, fotografer m.m.) registrera sig i FIBA Media Portal och där ansöka om ackreditering för respektive match. FIBA:s mediaportal är nu öppen för registrering och ackreditering, därför kommer här instruktioner för hur ni ska gå tillväga. Viktiga datum Ackrediteringen öppnar 4 veckor innan landslagsfönstret: 28 maj (öppen) Ackrediteringen stänger 3 dagar innan första matchen i fönstret: 25 juni Alla ackrediteringsansökningar som inkommer senare än 25 juni behandlas individuellt. Registrera profil/ackreditering Skapa ett konto i FIB

BASKET: Norrköping Dolphins svenska mästare!19.5.2018 09:00 | Pressmeddelande

Den 16-20 augusti är det dags för årets Kulturkalas, en av nordens största kulturfestivaler, som är gratis och öppet för alla! Det enda som kostar är det som säljs på marknader och matställen. Som vanligt blir centrala Göteborg en sprudlande mötesplats för musik, teater, dans, litteratur, slöjd, film, mat och mycket, mycket mer. – Jag är oerhört stolt över att vi nu kan presentera Kulturkalasets program. Visserligen har vi många programpunkter kvar att släppa och det gör vi fram till att programtidningen går i tryck, i början på augusti, och jag lovar att det kommer att finnas något för alla. Tillsammans med alla våra samarbetspartners har vi åter lyckats skapa ett spännande program som kommer att skapa många oförglömliga upplevelser, säger Tasso Stafilidis, verksamhetsansvarig på Göteborg & Co för Göteborgs Kulturkalas. Ett axplock ur programmet Artisterna Teddybears, Beatrice Eli, Parham, Nause, den libanesiska superstjärnan Nawal El Zoghbi, Arvingarna med Lotta Engberg, Andra Genera