Robin SvenssonMediaansvarig landslagen

Mediaansvarig/media officer för seniorlandslagen (VM- och EM-kval). Ackrediteringar till EM-kvalmatcher.

0738329999robin.svensson@basket.se

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER

Meny

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13 | Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12 | Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.
  • >>

"Vi bryr oss inte om varifrån du kommer, bara vart du är på väg"

ACKREDITERING LANDSKAMPER