Välkommen till Svenska Brottningsförbundets Pressrum.

Svensk brottning besitter en fantastisk historia och är Sveriges främsta olympiska idrott med hela 28 OS-guld i bagaget. Även om de flesta av dessa OS-guld bärgades under den första halvan av 1900-talet så är vi fortfarande den stabilaste sommaridrotten på OS. Under varje olympiskt spel de senaste 40 åren har svensk brottning levererat OS-medaljer. Historien är verkligen stark men även framtiden är vår. Dock är vi så mycket mer än bara VM och OS-medaljer. Vi finns som en del i det moderna samhället och visar dagligen hur en idrott på bästa sätt kan göra skillnad både för individen så som för samhället i stort.

Gällivare Sportklubbs pressmeddelande – Jenny Fransson4.2.2020 12:33:10 CET | Pressmeddelande

VM-tvåan Alex Kessidis siktar på att rädda upp AIK:s säsong med ett SM-guld på hemmaplan19.11.2019 14:26:54 CET | Nyheter

För två månader sen tog Alex Kessidis ett VM-silver i brottning men en påtagligt besviken Kessidis satte omgående efter hemresan igång jakten på ett OS-guld i Tokyo nästa år. Som ett mål på vägen skall han tillsammans med sina lagkamrater försöka plocka hem ett SM-guld i finalen av lag-SM som avgörs i Solna på lördag och på så sätt rädda upp hela AIK-organisationens guldmissar i lagidrotterna.

Miljonstöd till nya rörelseprojekt29.10.2019 14:00:00 CET | Pressmeddelande

Rapporter från Världshälsoorganisationen, WHO, visar att två av tre barn inte når upp till rekommenderad fysisk aktivitet per dag. Svenska Spel och Riksidrottsförbundet inledde därför en gemensam satsning 2017 för att få fler personer i rörelse. Två år efter starten har över 100 000 personer deltagit. Tack vare det positiva resultatet satsas det nu ytterligare en miljon kronor på att få fler svenskar i rörelse.

Välkommen till Svenska Brottningsförbundets Pressrum.