Välkommen till Svenska Brottningsförbundets Pressrum.

Svensk brottning besitter en fantastisk historia och är Sveriges främsta olympiska idrott med hela 28 OS-guld i bagaget. Även om de flesta av dessa OS-guld bärgades under den första halvan av 1900-talet så är vi fortfarande den stabilaste sommaridrotten på OS. Under varje olympiskt spel de senaste 40 åren har svensk brottning levererat OS-medaljer. Historien är verkligen stark men även framtiden är vår. Dock är vi så mycket mer än bara VM och OS-medaljer. Vi finns som en del i det moderna samhället och visar dagligen hur en idrott på bästa sätt kan göra skillnad både för individen så som för samhället i stort.

Gällivare Sportklubbs pressmeddelande – Jenny Fransson4.2.2020 12:33:10 CET | Pressmeddelande

Välkommen till Svenska Brottningsförbundets Pressrum.