Curling-VM: Hett efterlängtad VM-premiär för lag Edin i Calgary, Kanada1.4.2021 11:47:10 CEST | Pressmeddelande

Nästan 500 dagar har passerat sedan lag Edin säkrade EM-guldet på hemmaplan i Helsingborg i november 2019. Laget hann också spela några inbjudningstävlingar i början av 2020 innan allt förändrades. Corona-pandemin svepte över världen och för curlingsporten innebar det inställt VM våren 2020 och inställt EM hösten 2020. Detsamma gällde för alla större tävlingar på den europeiska och kanadensiska proffs-touren.

Efterlängtad säsongspremiär för lag Edin i Schweiz28.8.2020 11:30:20 CEST | Pressmeddelande

Fjolårssäsongen fick ett abrupt slut pga Corona-pandemin med inställt VM och inställda tävlingar på den kanadensiska proffstouren. Och osäkerheten har varit stor inför upptakten av den här säsongen. Men för några veckor sedan kom beslutet att tävlingen Baden Masters i Schweiz kommer att spelas den här helgen och det är ett superladdat lag Edin (Niklas Edin, Oskar Eriksson, Rasmus Wranå och Christoffer Sundgren) som förbereder sig för premiären.
  • >>